مردی جوان که با ادامه تحصیل همسرش مخالف بود برای اینکه وی نتواند در آزمون دانشگاه ثبت‌نام کند، نقشه عجیبی کشید.

چند روز پيش زني راهي پليس فتاي زاهدان شد و گفت كه فرد ناشناسي با سوءاستفاده از مشخصات او مانع ثبت‌نام وي در آزمون كارشناسي‌ارشد دانشگاه شده است. وي گفت: مدتي قبل ليسانس گرفتم و قصد داشتم ادامه تحصيل دهم. براي اينكه در آزمون موفق شوم تلاش زيادي كردم اما هنگام ثبت‌نام، هر چه تلاش كردم موفق نشدم.

هر بار كامپيوتر پيام مي‌داد كه «ثبت‌نام شما قبلا انجام شده است». زن جوان گفت: تعجب كرده بودم و به تصور اينكه مشكل از سايت دانشگاه است، ماجرا را پيگيري كردم اما به من گفتند كه سايت هيچ مشكلي ندارد و قبلا كسي با اسم و مشخصات من در سايت ثبت‌نام كرده است. از آنجا كه نمي‌دانستم چه‌كسي با انجام اين كار با آينده من بازي كرده، تصميم گرفتم براي شكايت راهي پليس فتا شوم.

با شكايت اين زن تحقيقات مأموران آغاز شد و آنها با بررسي‌هاي دقيق و رايانه‌اي متوجه شدند مرد جواني با سوءاستفاده از مشخصات دقيق شاكي اقدام به ثبت‌نام كرده است. وقتي اين مرد دستگير شد، شاكي با ديدن او شوكه شد؛ چراكه وي كسي نبود جز همسرش.

مرد جوان در بازجويي‌ها گفت: من و همسرم هر دو ليسانس داشتيم اما او تصميم گرفته بود ادامه تحصيل دهد و فوق‌ليسانس بگيرد. من مخالف اين موضوع بودم و دلم نمي‌خواست او مدركي بالاتر از من داشته باشد. پس هرچه تلاش كردم، نتوانستم مانعش شوم براي همين نقشه كشيدم كه از ثبت‌نام او در آزمون جلوگيري كنم. اين بود كه با در اختيار داشتن مشخصاتش، اقدام به ثبت‌نام‌كرده و برگه را طوري پر كردم كه او موفق نشود آزمون بدهد اما هرگز تصور نمي‌كردم كه وي شكايت كند و راز من فاش شود.

سرهنگ علي سرحدي، رئيس پليس فتاي سيستان و بلوچستان با بيان اين خبر گفت: خانواده‌ها بايد مواظب باشند كه مشكلات شخصي و خانوادگي‌شان به فضاي مجازي كشيده نشود؛ چراكه هر عمل خلافي در آن قابل رديابي و شناسايي است و در نهايت ممكن است به از هم پاشيده شدن زندگي‌شان منجر شود.

کد خبر 384642

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha