همشهری آنلاین: تجمع مسالمت آمیز مسلمانان در پایتخت هند که به مناسبت سالروز تخریب مسجد بابری برگزار شده بود به خشونت کشیده شد.

 به گزارش واحد مرکزی خبر از دهلی نو، در پانزدهمین سال تخریب مسجد بابری، پنجشنبه 15 آذر، سازمان های اسلامی هند در دهلی نو در اعتراض به این اقدام، تجمع مسالمت آمیزی برگزار کردند که با حمله هندوهای افراطی به خشونت کشیده شد.

نمایندگان مسلمانان پس از این درگیری، پلیس را به بی تفاوتی و سهل انگاری در جلوگیری از حمله هندوهای افراطی متهم کردند. در این درگیری شماری زخمی شدند.

مسلمانان در تجمع خود در دهلی نو تسریع در رسیدگی به پرونده انهدام مسجد بابری و احداث مجدد آن را در محل اصلی در شهر ایودیا خواستار شدند.

مراسم ویژه ای هم به مناسبت پانزدهمین سالگرد انهدام مسجد بابری در دیگر شهرهای هند تحت تدابیر امنیتی برگزار شد.

امسال این مراسم در حالی برگزار می شود که دادگاه ویژه تحقیقاتی هند در شهر رایبریلی در ایالت اوتارپرادش بررسی پرونده انهدام مسجد بابری را که در آن علیه هشت تن از متهمان انهدام مسجد بابری از جمله "ال کی ادوانی" رهبر حزب مخالف دولت هند اقامه دعوی شده ، آغاز کرده است.

در این حال حزب ساماجوادی نیز مسئله انهدام مسجد بابری را در هر دو مجلس هند مطرح کرده و اقدام قانونی علیه مسوولان انهدام مسجد بابری را خواستار شده است.
قبل از آن ، اعضای پارلمان هند وابسته به حزب سماجوادی در اعتراض به انهدام مسجد بابری در مقابل مجسمه ماهاتماگاندی رهبر فقید هند در محوطه پارلمان این کشور به تحصن نشسته و اعدام مجرمان انهدام مسجد بابری را خواستار شدند.

جلسه مجالس سنای و عوام هند هم امروز پس از آن که نمایندگان حزب سماجوادی اقدامات قانونی علیه عاملان انهدام مسجد بابری را خواستار شدند ، به تعطیلی کشیده شد.

کد خبر 38459

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز