پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۶ - ۰۶:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: هند قراردادی با "روس ابارون اکسپورت" برای فروش 347 تانک T-90S، امضا کرد.

 به گزارش خبرگزاری نووستی به نقل از روزنامه کامرسانت، منبعی در یکی از ادارات فدرال روسیه از امضای قرارداد هند برای خریداری تانک های روسی خبر داد.

منبعی دیگر نیز تایید کرد که  صحبت درباره تانک های مدرنیزه شده T-90S است که اولین محموله آن شامل 120 فروند تانک خواهد بود. مذاکرات درباره این قرارداد چند سال است که بین روسیه و هند در جریان است.

تانک های T-90S باید به تدریج جایگزین تانک های قدیمی شده T-55 و T-72 شوند. در کل هند قصد دارد در آینده 1657 تانک T-90S خریداری کند.  

هند علیرغم مشکلات بوجود آمده طی اجرای سایر توافقنامه ها با "روس ابارون اکسپورت"، آماده امضای قرارداد جدید است. چندی پیش روسیه به هند پیشنهاد داده بود که قیمت مدرنیزه سازی ناو هواپیمابر "ادمیرال گورشکوف" را افزایش دهد، پذیرش مدرنیزه سازی هواپیماهای گشتی ایلوشین-38 اس دی در روسیه نیز بطول انجامیده بود.

اما کارشناسان خاطر نشان می کنند که روسیه فعلاً صادر کننده اصلی محصولات نظامی به بازار هند است. "روسلان پوخوف" عضو شورای اجتماعی وزارت دفاع روسیه می گوید که "هند، کشوری فوق العاده بلند پرواز است، این کشور به سختی با کشورهای غربی سازش می کند، از این رو آنها تمایلی ندارند که فناوری های نظامی خود را به هند ارائه کنند.

"ماکسیم پیادوشکین" دبیر نشریه هوا-فضای Russia/CIS Observer خاطر نشان می کند که هند به نسبت چین بازار آزادتری دارد و "همه آماده فروش سلاح به هند هستند". اما به عقیده وی، دهلی نو همیشه سلاح را طی مزایده های بین المللی نمی خرد و مقامات "روس ابارون اکسپورت" توانسته اند ارتباطات شخصی خوبی با مقامات هندی برقرار کنند.

کد خبر 38451

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز