گروه اقتصادی: معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: آیین‌نامه‌های مصوب کارگروه تحول رفتاری نظام بانکی نهایی و تقدیم رئیس‌جمهوری شد.

پرویز داوودی در حاشیه همایش سالانه آموزش اقتصاد اسلامی‌که در دانشگاه پیام‌نور   برگزار شد، اظهار داشت: بانک مرکزی پس از دریافت 20 آیین‌نامه مصوب کارگروه تحول رفتاری نظام بانکی‌، با تجار و مسئولان بانکی کشور نیز درباره این آیین‌نامه‌ها رایزنی و نظرات آنها را دریافت و لحاظ کرد.

داوودی در مورد نحوه اجرای این آیین‌نامه‌ها، گفت: بسیاری از آیین‌نامه‌های یادشده به تصویب دولت خواهد رسید و پس از آن توسط معاون اول ابلاغ می‌شود و برخی دیگر از آیین‌نامه‌ها نیز به صورت بخشنامه به بانک مرکزی ابلاغ خواهد شد.

به گفته وی، بانک مرکزی هم اکنون در حال انجام این نظرخواهی‌های نهایی است و البته برخی از این آیین‌نامه‌ها عملاً به اجرا گذاشته شده است.

نقش مشورتی شورای‌عالی برنامه پنجم

معاون اول رئیس‌جمهوری، شورای‌عالی تدوین برنامه پنجم سازندگی را دارای نقش مشورتی خواند و گفت: این شورا، سیاست‌های کلی برنامه پنجم را به‌عنوان یک وظیفه مهم طراحی و به رئیس‌جمهوری پیشنهاد می‌دهد تا به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه شده و مجمع نیز این سیاست‌ها را خدمت مقام معظم رهبری به منظور ابلاغ در دستگاه‌ها پیشنهاد خواهد داد.

داوودی با اشاره به اینکه از حدود 5 ماه پیش جلسات مقدماتی برنامه پنجم سازندگی به صورت منظم برگزار می‌شود، افزود: جلسات اصلی شورای‌عالی 2 جلسه بوده است که در آن سیاست‌های کلی برنامه پنجم طراحی و به رئیس‌جمهوری پیشنهاد می‌شود. 

 داوودی با تأکید بر اینکه در تدوین این برنامه نکات اساسی که در حکم رئیس‌جمهوری نیز مطرح شده گنجانده خواهد شد، تصریح کرد: تا جایی که امکان دارد مفاهیم اساسی در برنامه پنجم توسعه را عملیاتی خواهیم کرد.

معاون اول رئیس‌جمهوری دومین نکته در مورد توجه در تدوین برنامه پنجم سازندگی را مردم‌فهم بودن و شفافیت آن دانست و گفت: به عبارت دیگر، احکام نباید به گونه‌ای باشد که حتی برای دانشگاهیان نیز دارای پیچیدگی بوده و اهداف و نتایج آن ظاهر نشود.

کد خبر 38445

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز