همشهری آنلاین: رئیس سازمان بازرسی کل کشور مجموع معوقات بانکی در سراسر کشور را حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

سراج

به گزارش ایرنا ناصر سراج در آیین معارفه بازرس کل سیستان وبلوچستان در زاهدان اظهار داشت: امیدواریم با تاکید رئیس قوه قضاییه و دستورالعملی که به سازمان بازرسی ابلاغ شده و با هماهنگی بانک‌ مرکزی و بانك‌هاي عامل بتوانیم پول‌های معوقه بانک‌ها را تا حدی وصول کنیم.

وی ادامه داد: بسیاری از این معوقات در اختیار خود افراد نبوده به طوری که به دلیل تغییر قیمت دلار و ورشکستگی افراد به وجود آمده است.

وی افزود: کل معوقات بانکی دسته بندی خواهد شد تا با افرادی که واقعا مقصر بودند برخورد شود.

وی پیشگیری و برخورد با فساد را از جمله ماموریت‌های سازمان بازرسی کشور ذکر کرد و افزود: تلاش‌ها در این زمینه به صورت جدی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه فساد پدیده‌ای است که در همه کشورها به صورت کم و زیاد وجود دارد گفت: رتبه کشور ما در فساد خوب نیست و توقع از نظام اسلامی این نیست که رتبه بالا داشته باشد.

سراج با اشاره به خصوصی سازی در کشور افزود: همان اوایل که قرار بود اموال بیت‌المال به بخش خصوصی واگذار شود یک انقلابی در اقتصاد پیش‌بینی می‌شد که متاسفانه به دلیل خوب عمل نکردن تقریبا خصوصی سازی جواب عکس داد و سبب بیکاری شماری از کارگران شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به رانت خواری گفت: متاسفانه برای مبارزه با رانت خواری قانون نداریم و از مجلس درخواست داریم تا در این رابطه قانونی وضع کند.

وی تاکید کرد: با محقق شدن دولت الکترونیک و شفاف سازی از بروز بسیاری از فساد‌ها جلوگیری می‌شود. وی افزود: برای مقابله با فساد ضروری است تا تمامی دستگاه‌ها فعال شوند.

سراج تاکید کرد: بیکاری ریشه همه معضلات کشور در آینده است که اگر نتوانیم آن را رفع کنیم باید آماده بحران‌های اجتماعی باشیم.

کد خبر 384216

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha