همشهری‌آنلاین: نواز شریف، نخست وزیر پیشین پاکستان امروز دوشنبه ۱۰ مهر در دادگاه مبارزه با فساد حاضر شد.

در حالی‌که نواز شریف، نخست‌وزير بركنار شده پاكستان در میان تدابیر شدید امنیتی وارد دادگاه شد، جمعی از مردم در مقابل دادگاه شعارهایی سردادند. هم چنین هلکوپتری بر فراز محل برگزاری این جلسه دادگاه به پرواز در آمده بود.

رسانه‌ها به همراه جمعی از وکلا و مقام‌ها از جمله احسان اقبال، وزیر کشور پاکستان از ورود به دادگاه منع شده و پلیس موانعی برای جلوگیری از ورود افراد در مقابل دادگاه قرار داده بود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،نخست وزیر برکنار شده پاکستان در دادگاهی که پیشتر و در تاریخ ۱۹ سپتامبر(28 شهريور) سال جاری برگزار شده بود، حاضر نشد و به لندن رفت تا با همسر بیمارش که تحت درمان سرطان حنجره است، ملاقات کند.

دادگاه عالی پاکستان ژوئیه سال جاری میلادی شریف را به اتهام عدم شفاف‌سازی درباره ثروتش به پارلمان این کشور بر اساس اسناد پاناما رد صلاحیت کرد و به دیده‌بان ملی مبارزه با فساد پاکستان دستور داد تا چندین پرونده علیه وی، خانواده و چند تن از معاونانش تشکیل دهد.

با این حال اعضای خانواده شریف می‌گویند این "پرونده‌سازی علیه نواز شریف با انگیزه سیاسی بوده است" و اتهام‌ها را نمی‌پذیرند.

کد خبر 383890

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha