همشهری آنلاین: فیلمنامه شخصی آدری هپبرن در پروژه سینمایی «صبحانه در تیفانی» در حراجی کریستیز در لندن هفت برابر برآوردهای ابتدایی چکش خورد و ۶۳۰ هزار پوند (بیش از سه میلیارد تومان) به فروش رسید.

Audry

به گزارش همشهری آنلاین، حراجی مربوط به دارایی‌های ستاره فقید هالیوودی روز پنجشنبه در لندن برگزار و رقمی که در پایان ثبت شد، چهار میلیارد و 600 میلیون پوند بود. در این میان، فیلمنامه «صبحانه در تیفانی» که هپبرن سال 1961 نکته‌هایی سر صحنه فیلمبرداری در آن یادداشت کرده بود، یکی از مواردی بود که با رکوردشکنی چکش خورد. رقمی که برای این نسخه منحصر به فرد پرداخت شد، حدود 840 هزار دلار بود. «صبحانه در تیفانی» به کارگردانی بلیک ادواردز نامزد پنج اسکار از جمله بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر زن و برنده 2 جایزه شد.

Hep

آنچه روز پنجشنبه در کریستیز لندن اتفاق افتاد، بزرگ‌ترین مورد در نوع خود با موضوع دارایی‌های هپبرن بود که سال 1993 در 63 سالگی به دلیل پیامدهای ناشی از ابتلا به سرطان در سوئیس از دنیا رفت. یکی از اشیایی که در شب هپبرن کریستیز فروخته شد، گردن‌بندی بود که استیون اسپیلبرگ آن را به ستاره هالیوودی هدیه داده و رویش نوشته بود: «تو الهام‌بخش من بودی.» این گردن‌بند را یک ناشناس به قیمت تقریبی 333 هزار پوند فروخته شد.

عکسی که سسیل بیتن، عکاس نامدار پرتره سال 1963 در پروژه «بانوی زیبای من» از هپبرن گرفته بود، 13 برابر برآورد اولیه چکش خورد و 94 هزار پوند فروش رفت. حدود 500 مورد از اشیای بازمانده از ستاره برنده اسکار از سوی پسران او به حراج گذاشته شده و قرار است بخش آنلاین آن تا چهارم اکتبر ادامه داشته باشد. هپبرن یکی از 12 بازیگر تاریخ سینماست که برنده جوایز اسکار، امی، تونی و گرمی شده است.

کد خبر 383767

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha