جمعه ۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی از آخرین رکوردهای سینمایی بازمانده از قرن بیستم هفته گذشته شکست و فیلم ترسناک «آن» با عبور از مرز ۵۰۰ میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما در گونه وحشت لقب گرفت.

The Exorcisit

به گزارش همشهری به نقل از گاردین، تا همین چند روز پیش «جن‌گیر» به کارگردانی ویلیام فریدکین با 441 میلیون دلار فروش جهانی پرفروش‌ترین فیلم ترسناک تاریخ سینما بود؛ فیلمی که در 1973 با 12 میلیون دلار ساخته شد و پس از چند بار اکران در آمریکای شمالی 233 میلیون دلار فروخت تا موفق‌ترین فیلم درجه R دنیا لقب بگیرد. حالا این رکورد پس از 44 سال شکسته شده و «آن» جایگزین آن شد.

It

این فیلم ترسناک که با بودجه 35 میلیون دلار بر اساس یکی از داستان‌های استفن کینگ به کارگردانی آندریاس موچیتی آرژانتینی ساخته شده، درباره یک گروه از بچه‌های ناجور در دهه 1980 به ناما باشگاه بازنده‌هاست که با پنی‌وایز، دلقک رقصان نبرد می‌کنند. بیل اسکارسگارد، جرمی ری تیلر، سوفیا لیلیس، فین وولفهارد و چوزن جیکابز بازیگران «آن» هستند که به یکی از بدترین تابستان‌های تاریخ هالیوود جانی دوباره بخشید.

رمان کینگ در 1986 منتشر شد و در دهه 1990 منبع تولید یک مجموعه تلویزیونی بود. هر چند عبور از مرز 500 میلیون دلار افتخاری بزرگ در کارنامه «آن» و استودیو برادران وارنر است اما وقتی پای تورم به میان می‌آید، «جن‌گیر» همچنان جایگاهی دست‌نیافتنی دارد. بر این اساس، فروش فیلم کلاسیک فریدکین با بهای بلیت در سال 2014 به یک میلیارد و 794 میلیون دلار می‌رسد.

پرفروش‌ترین فیلم تاریخ با احتساب نرخ تورم همچنان «بر باد رفته» است که در 1939 حدود 400 میلیون دلار فروخت و فروش آن در 2014 معادل سه میلیارد و 400 میلیون دلار بود. مدیران استودیو نیولاین سینما با توجه به موفقیت خیره‌کننده «آن» تصمیم گرفته‌اند قسمت دوم آن را برای اکران در تابستان 2019 تولید کنند. هر چند هنوز مشخص نیست چه کسانی نقش شخصیت‌های اصلی را در 17 سال بعد ایفا می‌کنند.

کد خبر 383766

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha