همشهری آنلاین: معاون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه نیازمند چابک‌سازی است، گفت: استخدام در دانشگاه‌ها مگر در مواردی که نیروها در رشته‌های مناسب و دانشگاه‌های مطلوب کشور بازنشسته شده باشند، متوقف شده است.

حسین عسکریان ابیانه

به گزارش ایرنا، حسین عسکریان ابیانه در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه شهرکرد گفت: در گذشته برخی نیروهای غیرمتخصص در دانشگاه‌ها بکارگیری شده که اکنون اخراج و یا تعدیل شده‌اند.

معاون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین تغییر در سیاست دانشگاه‌ها مبنی بر ارتقای رتبه و رنکینگ‌های ملی و جهانی از طریق تولیدات علمی بدون کاربرد را ضروری دانست و تصریح کرد: تولید مقالات کاربردی و اثرگذار مراکز آموزش عالی در حل مشکل جامعه از مهمترین اولویت‌های کنونی این وزارتخانه است.

عسکریان ابیانه تاکید کرد: عصر تربیت دانشجو با هدف افزایش تعداد مدرک‌بگیران و ارائه مقالات بدون کاربرد به پایان رسیده و دانشگاه‌های کشور باید با تاثیرگذار بودن در جامعه وارد نسل سوم خود شوند.

وی همچنین گفت: در صورت موافقت مجلس و دولت، بخش مربوط به این وزارتخانه در برنامه ششم توسعه اصلاح و بازنگری می‌شود.

عسکریان، اصلاح و بازنگری برنامه ششم را در راستای پررنگ تر شدن نقش آموزش عالی در این برنامه دانست و در ادامه افزود: این وزارتخانه در صدد است بازنگری در قوانین و آیین‌نامه‌های مرتبط با این وزارتخانه را در برنامه ششم توسعه عملیاتی کند.

وی افزود: در صورت بازنگری، همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی نظیر وزارت ورزش و جوانان و وزارت امور خارجه در موضوعات مرتبط با وزارت علوم افزایش یافته و در تخصیص بودجه و تبصره‌های سالانه، نقش آموزش عالی پررنگ‌تر از گذشته دیده می‌شود.

عسکریان ادامه داد: رایزنی‌های گسترده‌ای با سازمان برنامه و بودجه در این خصوص انجام شده که در صورت استفاده بهینه دانشگاه‌ها از این منابع مالی و امکانات، شاهد تحول در مراکز آموزش عالی خواهیم بود.

وی همچنین از همکاری بانک ملی برای ارائه تسهیلات ارزانقیمت به دانشگاهیان و تامین و حل مشکل مسکن این قشر با همکاری بانک مسکن خبر داد.

معاون اداری مالی وزارت علوم، در ادامه از اجرای سه میلیون متر مربع طرح عمرانی در دانشگاه‌های کشور خبر داد و اظهار کرد: 127 طرح از این تعداد بهره‌برداری شده است.

عسکریان، اعتبار عمرانی امسال وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را 14 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت در شش ماه نخست سال جاری 77 درصد از این اعتبار وصول شده که در طول فعالیت این وزارتخانه بی‌سابقه بوده است.

کد خبر 383712

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha