همشهری آنلاین: رئیس جمهور آمریکا در واکنش به تهدید اخیر کره شمالی، گفت: گزینه نظامی برای کره شمالی ویرانگر خواهد بود و اگر مجبور شویم از این گزینه استفاده خواهیم کرد.

ترامپ: گزینه نظامی علیه کره شمالی ویرانگر خواهد بود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رئیس جمهور آمریکا در نشست مطبوعاتی مشترک با ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا در واشنگتن در واکنش به تهدید اخیر کره شمالی، مبنی بر اینکه پیونگ یانگ حق دارد هواپیماهای جنگی آمریکا را حتی بر فراز آبهای بین المللی سرنگون کند، گفت: آمریکا در واکنش به چنین اقدامی از گزینه نظامی ویرانگر علیه کره شمالی استفاده خواهد کرد.

دونالد ترامپ در ادامه این کنفرانس مطبوعاتی ابتدا در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه برخی نگرانند شما به جای اینکه دغدغه پورتوریکو را داشته باشید دل مشغولی مسئله لیگ ملی فوتبال هستید، گفت: «من دل مشغولی لیگ ملی فوتبال را نداشتم. من از اتفاقی که افتاد خجالت کشیدم، چون برای من این لحظه بسیار مهمی بود. به اعتقاد من، کسی نباید به کشور ما، به پرچم ما، به سرود ملی ما بی احترامی بکند. به نظر من، موقعیت لیگ ملی فوتبال موقعیت بسیار مهمی است. من این را قبلا شنیده ام که می گویند ذهن من از قبل درگیر این مسئله بود. به هیچ وجه. به هیچ وجه. من کارهای زیادی دارم که باید انجام دهم. تنها مشغله من کار است.

وی در ادامه گفت: اگر بخواهم با شما صادق باشم، این یک کارکرد مهم کار کردن است. این را احترام به کشور می نامند. افراد بسیاری جان باخته اند-- افراد بسیار زیادی. افراد بسیاری نیز به شدت زخمی شده اند. من اخیرا در بیمارستان "والتر رید" بودم و افراد جوان بسیاری را دیدم که دست و پای خود را از دست داده اند. آنها به شدت زخمی شده اند. آنها برای کشور ما می جنگیدند. آنها برای پرچم ما می جنگیدند. آنها برای سرود ملی ما می جنگیدند. من فکر می کنم این زشت است که برخی هنگام پخش شدن سرود ملی با زانو زدن به آن بی احترامی بکنند.

ترامپ در ادامه تاکید کرد: بنابراین من بازهم این را خواهم گفت، من بخشی از نقل قول او را برای شما می خوانم -- اما فرماندار پورتوریکو بابت کار بزرگی که ما داریم انجام می دهیم سپاسگزار است. ما کار بزرگی در تگزاس انجام دادیم، ما کار بزرگی در فلوریدا انجام دادیم، کار بزرگی در لوئیزیانا انجام دادیم. ما کارهای بزرگی در جرجیا و آلاباما انجام داده ایم. و صادقانه بگویم، این دشوارترین کار است چون کاری است که دارد در یک جزیره انجام می گیرد. این کار دارد در یک جزیره در وسط اقیانوس انجام می گیرد. اینطور نیست که شما کامیون ها از ایالت های دیگر به آنجا برانید.من فکر می کنم برای لیگ ملی فوتبال بسیار مهم است که اجازه ندهد برخی هنگام پخش سرود ملی ما زانو بزنند. باید به کشور و به پرچم احترام گذاشت. »

ترامپ در بخش دیگری از سخنانش گفت: من فکر می کنم اسپانیا کشور بزرگی است و باید متحد بماند. ما با کشور بسیار بسیار بزرگی مواجه ایم و این کشور باید یکپارچه و متحد بماند.

من تحولات این کشور را زیر نظر دارم، اما این تحولات از قرن ها پیش بوده است. من فکر نمی کنم هیچ کس بداند که آیا آنها می خواهند همه پرسی برگزار کنند یا خیر.

در ادامه خبرنگار سی بی اس گفت: آیا شما از کاری که دولت تاکنون در پورتوریکو انجام داده است رضایت دارید؟ آیا می توانید به مردم بگویید که اوضاع کاملا رو به راه است و مقامات دولتی دارند به مردم آنجا کمک می کنند؟ شما امروز بعدازظهر یک جلسه رسمی دارید. آیا قصد دارید دارایی های ویژه نیروی دریایی یا نیروی هوایی را برای رسیدگی به مشکلات در آنجا به خدمت بگیرید؟

خبرنگار سی بی اس در ادامه و در خصوص کره شمالی افزود: وزیر امور خارجه این کشور گفته است شما عملا علیه این کشور اعلان جنگ داده اید. دولت کره شمالی تهدید کرده است که هر هواپیمای آمریکایی را که در حریم هوایی بین المللی پرواز کند سرنگون می کند. واکنش شما به این تهدید چیست؟

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به این سوالات گفت :«من اول به سوال دوم شما پاسخ می دهم. ما کاملا برای گزینه دوم آماده ایم؛ گزینه ای که گزینه مطلوب ما نیست. اما ما از این گزینه استفاده می کنیم، این گزینه ویرانگر خواهد بود-- این را به شما قول می دهم -- که این گزینه برای کره شمالی ویرانگر خواهد بود. این گزینه ، گزینه نظامی نام دارد. اگر مجبور شویم از این گزینه استفاده خواهیم کرد.

او (وزیر امور خارجه کره شمالی) بسیار بد عمل می کند. او چیزهایی می گوید که هرگز نباید گفته شود. ما به این چیزها پاسخ می دهیم، اما این یک پاسخ است. این یک بیانیه اصلی نیست؛ این یک پاسخ است. اما چیزهایی که او پارسال گفت -- و اگر به گذشته نگاه کنید، چیزهایی که او به دولت های قبلی گفت -- کره شمالی در وضعیتی است که باید 25 سال قبل ، 20 سال قبل، 15 سال قبل، 10 سال قبل، و پنج سال قبل به آن پرداخته می شد و در آن صورت بسیار آسانتر می شد به این مسئله پرداخت.

ما دولت های متعددی داشتیم -- دولت های بسیاری که میراث آنها برای من آشفتگی بوده است. اما من این آشفتگی را درست می کنم. بعدش خواهیم دید برای کره شمالی چه اتفاقی می افتد.

وی افزود ما می دانیم که یک فاجعه رخ داده است، واقعا یک فاجعه رخ داده است. قبل از طوفان هم شبکه برق وضع خوبی نداشت. پورتوریکو در معرض یک گردباد قرار نگرفت، در معرض دو گردباد قرار گرفت و این گردبادها هم جزو بزرگترین طوفان ها بودند -- و گردباد دوم حتی بدتر از اولی بود. طوفان دوم با درجه 5 پورتوریکو را درنوردید. من فکر نمی کنم هیچ کس قبلا چنین چیزی را دیده بود.

کد خبر 383698

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha