سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سینمای ایتالیا که سال گذشته با مستند تحسین‌شده «آتش در دریا» در اسکار ناکام مانده بود، امسال با دومین تجربه کارگردانی یک فیلمساز ۳۳ ساله زاده آمریکا پا به این رقابت می‌گذارد.

به گزارش همشهري آنلاين، «كامبرا» به كارگرداني جوناس كارپينانو نخستين بار بهار امسال در بخش دوهفته كارگردانان جشنواره كن به نمايش درآمد و جايزه بهترين فيلم اروپايي را برد. او كه از پدر و مادر ايتاليايي در نيويورك به دنيا آمده، «مديترانه» را هم در كارنامه دارد و «كامبرا» را بر اساس فيلمي كوتاه از خودش محصول 2014 ساخته است. فيلم داستان پسری 14 ساله را به تصوير مي‌كشد كه مي‌كوشد خانواده خود را نگه دارد و بدهی برادرش را بپردازد.

Italy Oscar

ايتاليا يكي از موفق‌ترين كشورها در بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان اسكار است كه در 63 دوره حضور 31 بار نامزد دريافت جايزه بوده و با 11 اسكار (به علاوه سه جايزه ويژه) ركورددار اين بخش است. سال گذشته «آتش در دريا» نماينده ايتاليا در اسكار بود كه گرچه به فهرست نامزدهاي فيلم خارجي‌زبان راه نيافت اما در بخش بهترين مستند تا يك قدمي بردن جايزه رفت و رقابت را به «او.جي: ساخت آمريكا» باخت.

آخرين مهلت معرفي فيلم‌هاي خارجي‌زبان به آكادمي اسكار 10 مهرماه است و ايران امسال با «نفس» نرگس آبيار چشم به چهارمين نامزدي و سومين جايزه دوخته است. مجيد مجيدي دو دهه پيش با «بچه‌هاي آسمان» نامزد اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان شد و رقابت را به «زندگي زيباست» روبرتو بنيني واگذار كرد. اصغر فرهادي هم در هر دو نامزدي خود با «جدايي نادر از سيمين» و «فروشنده» اين جايزه را براي خود و سينماي ايران به ارمغان آورده است.

کد خبر 383595

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha