همشهری آنلاین: معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حفظ فرهنگ عاشورایی، اسلامی، انقلابی را مورد تاکید قرار داد و گفت: نباید فرهنگ عاشورایی را تبدیل به فرهنگ تسلیم در مقابل دشمنان کرد.

محمدرضا نقدی

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی روز سه شنبه در آیین بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سالن سینمایی وزارت ارشاد، با گرامیداشت این هفته و تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) و یاران ایشان افزود: هر چه داریم به قول فرموده امام(ره) و رهبر معظم انقلاب از همین محرم و صفر است.

وی به رشادت ها، ایثارگری ها و جانفشانی های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: همه آموزه های دفاع مقدس ما با عاشورا و کربلا پیوند خورده و نشات گرفته از این فرهنگ مهم است.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس یکی از درخشان ترین قطعات تاریخ جمهوری اسلامی ایران و تاریخ بشر به شمار می آید.

وی افزود: در آن دوران رزمندگان اسلام در جبهه های حق علیه باطل و مردم نیز در شهر و روستا و در واقع پشت جبهه توانستد در مقابل ابرقدرت‌های شرق و غرب و در برابر دولت‌های زورگو بایستند و در نهایت سربلند از معرکه خارج شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی سپاه با تاکید براینکه امروز تفکر جبهه مقابل ما، تفکر لیبرالی و فردگرایی است که القا می شود، اظهار داشت: دشمنان ما تلاش می کند تا تفکر معجزه آسا، حرکت و تعالی بخش و رشد دهنده جوامع را از ما بستانند.

وی گفت: امریکا و ایادی استکبار در دوران هشت سال دفاع مقدس برای حمایت از رئیس عراق(صدام) مستقیم وارد جنگ با ملت ما شده و زمانیکه احساس کردند قادر به نتیجه گیری نخواهند بود فرهنگ این مرزو بوم را نشانه رفته و با استفاده از ابزارهای مختلف در جنگی بسیار سنگین‌تر از دفاع مقدس گام برداشتند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی سپاه با اشاره به اینکه امروز 270 شبکه ماهواره ای، رادیویی و تلویزیونی با استفاده از زبان فارسی با ملت ما در جنگ و نبرد هستند، تصریح کرد: نباید در این میدان خودمان نیز با پول بیت المال فیلمی بسازیم که به فرهنگ خودی حمله و ضربه بزند.

سردار نقدی با تاکید بر حفظ فرهنگ اسلامی ایرانی، انقلابی و عاشورایی و تسلیم نشدن این در مقابل دشمنان گفت: به عنوان مثال ثاتیرگذاری ما در لبنان به واسطه فرهنگ انقلاب اسلامی با میل درونی ملت لبنان بوده زیرا فرهنگ انقلاب اسلامی، انگیزه و ایمان ملت های جهان را بیدار کرد.

کد خبر 383562

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha