چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۶ - ۰۴:۱۳
۰ نفر

در حال حاضر، فیلم‌های زیر، روی پرده هستند.

بهترین کار، تماشای همه آنهاست اما اگر حوصله ندارید یا خرج فیلم دیدن، بیشتر از دخلتان می‌شود، از روی اطلاعات آنها یکی را انتخاب کنید. اگرچه از این هفته یک فیلم ترسناک ایرانی(اقلیما) هم روی پرده سینماها می‌آید   و تماشایش باعث تنوع می‌شود، در ضمن می‌توانید به‌ سالن‌های  تئاتر سر بزنید یا اینکه

 اقلیما

داستان اقلیما، درباره زوجی مرفه است که زندگی آرام آنها با بستری شدن مرد از بین می‌رود. دغدغه بیماری مرد و اتفاقات عجیب و غریب بیمارستان و خانه، آرامش روحی و روانی زن را به هم می‌ریزد. پانته‌آ بهرام، حسین یاری، احمد مهرانفر، شاهرخ فروتنیان و فرناز رهنما، بازیگران اصلی «اقلیما» هستند؛ فیلمی از محمدمهدی عسگرپور که پیش از این فیلم«قدمگاه» را ساخته بود.  سینماهاى نمایش‌دهنده: استقلال، بهمن ۲، مرکزى، فرهنگ، فردوسى، شاهد، گلریز، ماندانا، فلسطین، سروش، جى، کانون، اریکه ایرانیان، ناهید و کارون.

بچه‌های ابدی 

فیلم بچه‌های ابدی درباره کودکان ناتوان جسمی و مشکلات عاطفی و خانوادگی آنهاست. شهاب حسینی، الهام حمیدی، هادی مرزبان، پانته‌آ بهرام و آهو خردمند، بازیگران این فیلم خانوادگی هستند که پوران درخشنده آن را جلوی دوربین برده است. اگر اهل فیلم‌های دلهره‌آور نیستید و می‌خواهید چشم‌هایتان تر شود، این فیلم را از دست ندهید.

سینماهاى نمایش‌دهنده: ایران یک، عصرجدید یک، پارس 2، قیام، میلاد، اریکه ایرانیان، جوان، دهکده المپیک، بهمن، المپیا و آسیا.

نکته: بلیت سینماها روزهای شنبه نصف قیمت است؛ یعنی 800 تومان.

موسیقی ش و سلام آخر

پیشنهاد موسیقی ما برای طرفداران آثار جدی، تهیه مجله شنیداری «گوش» است. هر شماره این مجله یک سی‌دی است که در آن 7 ـ 6 قطعه موسیقایی ـ یا حتی صدا ـ گنجانده شده و البته درباره آنها هم در شناسنامه، توضیحاتی آمده است.

در «گوش یک» قطعه‌ای پیانو از آثار محمدرضا درویش را می‌توانید در کنار قطعه دشتی حمیدرضا خباری و نوای مویه‌زنان لرستانی بشنوید و از تأثیر غریب آن شگفت‌زده شوید.

در «گوش 2» هم می‌توانید قطعاتی از ویلن آلتو، کمانچه و نی را بشنوید و بعد هم به نوای محزون خواننده‌ای از منطقه بندرعباس گوش کنید.

اما اگر حوصله این نوع قطعات را ندارید، می‌توانید آلبوم تازه احسان خواجه‌امیری را با نام «سلام آخر» تهیه کنید. خواجه‌امیری که با ترانه و موسیقی مجموعه «میوه ممنوعه» نامش سر زبان‌ها افتاده، در این آلبوم 8 قطعه متفاوت را کنار هم گذاشته. بنابراین در این آلبوم می‌توانید هم ترانه‌های شاد بشنوید و هم ترانه‌های غمگین؛ انتخاب با شماست.


افرا

اوضاع تئاتر مثل سابق است. هنوز نمایش تازه‌ای اجرا نشده. نمایش «افرا» انگار قرار است اجرا شود. کاری که قرار بود 2 هفته پیش اجرا شود، با تعمیرات تئاتر شهر تا 12 دی به تعویق افتاده و حالا فروش بلیت‌هایش آغاز شده، محل اجرای آن هم تالار وحدت است.

این نمایش 5‌سال پیش قرار بود با گروه متفاوتی از بازیگران اجرا شود اما آن زمان امکان اجرا فراهم نشد. پس الان بهترین کار، تهیه بلیت این نمایش است تا بازی مرضیه برومند، مژده شمسایی، مهرداد ضیایی، رحیم نوروزی و... را در آن ببینید.


شهریار

سرانجام شاعر آذری‌زبان ایران به تلویزیون آمد. «شهریار» نام مجموعه‌ای است که جمعه‌شب‌ها از شبکه2 پخش می‌شود. سریال درباره محمدحسین شهریار ـ شاعر مشهور معاصر ـ است که زندگی پر فراز و نشیبی داشته. کمال تبریزی ـ کارگردان فیلم‌های مارمولک، گاهی به آسمان نگاه کن و فرش باد ـ این مجموعه را طی 3 سال کارگردانی کرده و در آن به همه اتفاق‌هایی که برای شاعر بزرگ ایرانی رخ داده، اشاره کرده است.

نقش اصلی این مجموعه برعهده اردشیر رستمی ـ‌کاریکاتوریست مطبوعات ـ است که از قضای روزگار پایش به سریال و تلویزیون کشیده شده. ساعت 21 جمعه شب‌ها، به جای یانگوم می‌توانید این مجموعه را تماشا کنید و با زندگی یکی از شخصیت‌های محبوب معاصر آشنا شوید. در خانه برنامه‌های تلویزیونی را ببینید و موسیقی گوش کنید.

کد خبر 38337

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز