اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش دیروز با حضور در مدرسه کودکان استثنایی تراب زنگ آغاز سال تحصیلی امسال را به صدا درآوردند.

 تأکید رئیس شورا‌  برکمک  به مدارس دانش‌آموزان استثنایی

محسن هاشمي، رئيس شوراي شهر پنجم در سخناني اظهار اميدواري كرد كه با توجه به اينكه شهردار جديد تهران ۱۰سال سابقه وزارت آموزش و پرورش دارد‌مي‌توان با استفاده از همكاري و همراهي وي به‌صورت قانوني كمك‌هاي لازم به‌ويژه در حوزه حمل ونقل به مدارس ازجمله مدارس استثنايي صورت گيرد. هاشمي همزماني آغاز سال تحصيلي با محرم و همچنين هفته دفاع‌مقدس را به‌عنوان فرصتي براي نزديكي و پيوند علم و ارزش‌هاي جامعه و همراهي تخصص و اخلاق دانست و خطاب به دانش‌آموزان گفت: امروز شما با پدران و مادران خود تفاوت‌هاي چشمگيري داريد، پيشرفت فناوري و شبكه‌هاي ارتباطي موجب شده تا دسترسي شما به اطلاعات بسيار آسان‌تر از گذشته باشد و در جريان وضعيت ساير كشورها چه توسعه يافته‌تر و چه عقب‌تر از ما، قرار بگيريد.

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران، ري و تجريش با اشاره به اينكه پيشرفت هر كشوري تابع وضعيت آموزش و پرورش آن جامعه است، گفت: در نظام آموزشي كشورهاي توسعه يافته دانش‌آموزان با انگيزه و شوق تحصيل مي‌كنند پس شما هم اگر مي‌خواهيد كشورتان در آينده به كشورهاي توسعه يافته بپيوندد بايد قلب و موتور محركه اين پيشرفت باشيد، خود را باور داشته باشيد و اجازه ندهيد ياس و نااميدي به درونتان راه يابد. هاشمي همچنين خطاب به معلمان گفت: در شهر تهران بيش از 53هزار فرهنگي وجود دارد كه وظيفه آموزش بيش از يك ميليون و 140هزار دانش‌آموز را برعهده دارند. توجه به تغييرات شيوه‌هاي آموزشي و استفاده ‌ از روش‌هاي نوين و عبور از برداشت‌هاي كليشه‌اي مي‌تواند بهره‌وري و بازدهي آموزشي را افزايش دهد. به گفته رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در بخش آموزش كودكان استثنايي حدود 5هزار و 500دانش‌آموز وجود دارد و اينطور كه گفته شده بودجه اين حوزه آموزشي تا سه برابر افزايش يافته است كه جاي خوشحالي دارد. هاشمي در بخش ديگري از سخنان خود از لزوم تحقق مديريت يكپارچه شهري سخن گفت و آن را مايه ارائه خدمات آموزشي بهتر به شهروندان دانست و گفت: بخشي از وظايف حاكميت ملي نظير حوزه آموزش و پرورش مطابق برنامه سوم توسعه بايد به حاكميت محلي يعني شوراها واگذار شود. وي افزود: مطابق برنامه مي‌بايست 23وظيفه شوراي‌عالي اداري ذيل ماده 136برنامه سوم از دولت به شوراها واگذار شود كه اميدواريم در همكاري بين مديريت شهري و دولت اين مهم در اين دوره محقق شودو همانند كشورهاي توسعه يافته مديريت شهري در خدمت آموزش و پرورش باشد و متعاقب آن ارائه خدمات آموزشي براي شهروندان تسهيل شود.

بنابراين گزارش، محسن هاشمي رئيس شوراي اسلامي شهر پنجم را در اين مراسم حسن خليل‌آبادي، مجيد فراهاني، مرتضي الويري و ديگر اعضاي شورا همراهي مي‌كردند. در پايان مراسم آغاز سال تحصيلي در مدرسه كودكان استثنايي تراب؛ رئيس اداره دانش‌آموزان استثنايي آموزش و پرورش شهر تهران نيز گفت: دانش‌آموزان استثنايي به‌ويژه اوتيسم نيازمند خدمات ويژه با همكاري تمام سازمان‌ها و نهادهاي مسئول هستند البته حضور اعضاي شورا بارقه‌هاي اميدي در دل ما و والدين اين كودكان ايجاد كرده مثلا پيگيري موضوع سرويس مدارس براي اين كودكان كه هنوز در سال تحصيلي جاري اجرا نشده يكي از موارد مهمي است كه اميدواريم با كمك اعضاي شوراي پنجم تحقق يابد.

کد خبر 383206

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha