علی اصغر محمدی: زمان عمره دانشجویی امسال به‌دلیل مصادف شدن با ماه مبارک محرم فشرده‌تر خواهد شد.

 معاون حج عمره سازمان حج و زیارت در جمع خبرنگاران گفت: سهمیه عمره دانشجویی، استادان و دانش‌آموزان همانند سال گذشته حدود 14 هزار نفر خواهد بود.

محمدمهدی امینیان افزود: امسال بانک ملت به‌عنوان بانک عامل است و  دانش‌آموزان و دانشجویان عمره گزار، با ارائه ودیعه‌ 200 هزار تومانی می‌توانند پس از 10 روز با احتساب 500 هزار تومان مبلغ وام عمره، در مجموع 700 هزار تومان دریافت کنند و زمان باز‌پرداخت این وام 3 ساله است.

وی اظهار کرد: امسال نیز به برادران دانشجو و دانش‌آموز عمره گزار یک عدد ساک و سجاده، به خواهران عمره گزار چادر مشکی و بسته فرهنگی از سوی دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها هدیه داده می‌شود.

معاون حج عمره سازمان حج و زیارت گفت: در زمینه فرهنگی همکاری نزدیک بین ستاد عمره دانشجویی و مسئولان نهاد و بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، باعث ساماندهی عمره برای دانشجویان شد و براساس ارزیابی‌های کلی، عملکرد فرهنگی این بخش موفق بوده است.

امینیان با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تغذیه روحی و فرهنگی دانشجویان اظهار کرد: در این راستا بسته‌های فرهنگی شامل کتاب و لوح‌های فشرده مربوطه از طرف بعثه مقام معظم رهبری تهیه و در اختیار دانشجویان قرار گرفت.

وی در باره هزینه عمره دانشجویی و دانش آموزی گفت: در مورد پروازها حدود 25 هزار تومان تخفیف برای دانشجویان در نظر گرفته شد و در نهایت دانشجویان با میانگین 540 هزار تومان به حج عمره اعزام می‌شوند.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت در باره برخی برخوردهای افراطی با عمره گزاران و تهدید علما، مراجع تقلید و مسئولان به تحریم حج عمره گفت: این نوع برخوردها مورد تأیید مقامات سعودی نبوده، اما با این حال احتمال این که عمره 87 به شکل سال گذشته اجرا نشود وجود دارد.وی در عین حال تأکید کرد: در این رابطه مذاکرات گسترده‌ای با مقامات عربستان انجام و قول داده شده تا مشکلات موجود برطرف شود.

امینیان در باره بازرسی ساک‌ها و وسایل زائرین اظهار کرد: ‌این مسئله جزو مقررات بین‌المللی است ولی اگر این کار فقط در مورد زائران ایرانی‌ اجرا شود، مورد اعتراض ما قرار خواهد گرفت، البته ممکن است به‌دلیل برخی اتفاقات، حرکات اختلاف‌افکنی در امسال اتفاق بیافتد که باید در این رابطه آگاه باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه تاکنون موردی در باره انگشت‌نگاری زائرین ایرانی گزارش نشده است گفت: ساک زائرین در داخل فرودگاه ایران نیز بازرسی می‌شود البته به وسیله دستگاه‌هایی مخصوص، همچنین در عربستان نیز اگر وسایل زائران در زمان عبور از دستگاه مخصوص اخطاری ارائه دهد بازرسی‌هایی صورت خواهد گرفت.

امینیان در پاسخ به سؤال همشهری در باره احتمال کاهش مدت عمره گفت: سال گذشته عمره 10 روزه تجربه شد که این مسئله مورد استقبال قرار نگرفت ولی به‌دلیل تقلیل مدت زمان عمره احتمال اینکه برای سال‌جاری نیز عمره 10 روزه داشته باشیم نیز وجود دارد.

کد خبر 38301

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز