همشهری آنلاین: معاون فنی و عملیاتی اورژانس تهران از انجام روزانه ۵۵۰ ماموریت توسط موتورلانس‌های (آمبولانس‌های موتوری) و افزایش رضایت شهروندان تهرانی از این تجهیزات امدادی خبر داد.

اورژانس

به گزارش ایرنا، دکتر اسماعیل فراهانی افزود: در شرایط حاضر، 158 موتورلانس در سطح کلانشهر تهران فعال هستند که ماموریت آنها ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به ویژه در زمان اوج ترافیک و ترافیک عصرگاهی است.

وی ادامه داد: در 17 درصد از ماموریت‌های موتورلانس‌ها در کلانشهر تهران، نیاز به اعزام آمبولانس وجود ندارد که نشاندهنده، ارزش و تاثیر بالای این خدمت جدید در اورژانس است.

وی یکی از مهمترین ویژگی‌های موتورلانس‌های اورژانس تهران را کاهش زمان رسیدن به محل حادثه یا بالین بیمار عنوان کرد و افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، موتورلانس‌ها در سطح تهران، زمان رسیدن اورژانس به محل حادثه یا بالین بیماران را حداقل 5 دقیقه کاهش داده و رضایتمندی مردم از ارائه خدمات موتورلانس نسبت به آمبولانس، 7 درصد بیشتر است.

معاون فنی و عملیاتی اورژانس تهران از کاهش هزینه‌های تمام شده اورژانس با به کارگیری موتورلانس‌ها در سطح کلانشهر تهران به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های این خدمت جدید یاد کرد و افزود: با استفاده از موتورلانس در اورژانس تهران، پوشش خدمات فوریت‌های پزشکی در مناطق بدون پایگاه اورژانس، افزایش قابل توجهی داشته است.

به گفته فراهانی، جذب 250 نیروی انسانی برای ارائه خدمات موتورلانس‌های اورژانس در سطح کلانشهر تهران، یکی از مصادیق تحقق شعار امسال یعنی «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» است.

کد خبر 382990

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha