همشهری آنلاین: امروز، سه‌شنبه ۲۸ شهریورماه اکثر شاخص‌های آسیایی در حالی رشد کردند که پیش از نشست ماه سپتامبر فدرال رزرو آمریکا، سرمایه‌گذاران منتظر به دست آوردن سرنخ‌هایی از سیاست‌گذاری‌های آینده بانک مرکزی هستند.

مهر به نقل از سی ان بی سی نوشت: در معاملات سه‌شنبه 28 شهريورماه بازارهای جهانی، اکثر شاخص‌های آسیایی در حالی رشد کردند که پیش از نشست ماه سپتامبر فدرال رزرو آمریکا، سرمایه‌گذاران منتظر به دست آوردن سرنخ‌هایی از سیاست‌گذاری‌های آینده بانک مرکزی هستند.

امروز همچنین با شروع به کار بازار ژاپن پس از تعطیلات رسمی این کشور، شاخص نیکی ۱.۴۴ درصد جهش کرد. صادرکنندگان، تاجران مسکن و خرده‌فروشان درحالی سود کردند که قیمت دلار در برابر ین در طول شب افزایش یافته بود.

در شبه‌جزیره کره، در وضعیتی که سهام تکنولوژی بخشی از سودی که در قیمت بسته شده قبلی به دست آورده بودند را از دست دادند، شاخص کوسپی ۰.۰۸ درصد افت کرد. سامسونگ الکترونیکس پس از این که روز دوشنبه به بالاترین مقدار خود رسید و رکورد زد، امروز ۰.۹۹ درصد از ارزش خود را از دست داد.

کمی پایین‌تر، شاخص اس‌اندپی/ای‌اس‌اکس ۲۰۰، با افزایش قیمت ۰.۳۷ درصدی زیرشاخص بسیار سنگین شرکت‌های مالی، رشدی ۰.۱۳ درصدی داشت.

بازارهای بزرگ چین بالا و پایین شدند؛ در هنگ‌کنگ شاخص هانگ‌سنگ ۰.۲۷ درصد افت کرد اما در سرزمین اصلی شاخص ترکیبی شانگ‌های ۰.۰۹ درصد افزایش داشت و ترکیبی شن‌زن هم تنها ۰.۰۸۵ درصد رشد کرد.

کد خبر 382713

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha