درحالی‌که فرمانده مرزبانی ناجا از زنده بودن سعیدبراتی، سرباز ربوده شده توسط تروریست‌ها در مرز میرجاوه خبر داده، پدر سعید در گفت‌وگو با همشهری از تماس‌های مرموز مردی می‌گوید که برای آزادی پسرش درخواست پول کرده است.

سعید براتی

اوايل ارديبهشت امسال 12مامور مرزباني نيروي انتظامي شامل 9سرباز و 3نيروي كادر كه براي گشتزني و جلوگيري از ورود اشرار و تروريست‌ها به كشور راهي منطقه مرزي چاهندو در ميرجاوه سيستان و بلوچستان شده بودند، در كمين تروريست‌ها گرفتار شدند. تروريست‌هاي مسلح كه در خاك پاكستان كمين كرده بودند با استفاده از سلاح دوربرد شروع به تيراندازي كردند كه در اين حادثه 10مرزبان به شهادت رسيدند و يكي از سربازان مجروح شد و تروريست‌‌ها با ربودن يكي ديگر از سربازان كه او نيز مجروح شده بود به خاك پاكستان گريختند.

به‌دنبال اين حادثه تلاش‌ها براي آزادي سرباز ربوده شده به نام سعيد براتي آغاز شد تا اينكه روز گذشته فرمانده مرزباني ناجا گفت: «سعيد براتي زنده است و همچنان پيگير برگرداندن او به كشور هستيم.» در همين حال پدر سعيد نيز در گفت‌وگو با همشهري ضمن ابراز اميدواري براي آزادي پسرش از تماس‌هاي مرموزي گفت كه در چند روز توسط فردي ناشناس برقرار و ادعا شده بود كه درصورت پرداخت پول، سرباز ربوده شده آزاد مي‌شود. اين گفت‌وگو را در ادامه مي‌خوانيد.

  • حتما شما هم تا حالا از خبري كه توسط فرمانده مرزباني اعلام شده باخبر شده‌ايد؟

بله. اتفاقا خودم هم امروز(دوشنبه) به مرزباني رفتم كه به من گفتند سعيد زنده است و تلاش مي‌كنند او را به كشور برگردانند.

  • در اين مدت‌ تماسي از سوي سعيد با شما برقرار نشده؟

نه. اما 19شهريور، زماني كه پشت فرمان ماشين در راه خانه بودم، پيامكي دريافت كردم كه درباره پسرم بود. بعد هم فرد ناشناسي با همان شماره كه براي سيستان و بلوچستان بود تماس گرفت و گفت كه پسرم زنده است و تلفن را قطع كرد. كنار جاده توقف كردم و با آن شماره تماس گرفتم. آن مرد مي‌گفت كه برادرش يكي از افرادي بوده كه مدتي قبل توسط اشرار و تروريست‌ها ربوده شده بود و او را در پاكستان و همان جايي نگهداري مي‌كردند كه سعيد زنداني بود. مي‌گفت كه برادرش قبل از اينكه آزاد شود، سعيد را ديده و او شماره مرا به وي داده و خواسته كه با ما تماس بگيرد و بگويد كه هر كاري از دستمان برمي‌آيد براي آزادي‌اش انجام دهيم.

  • فرد ناشناس نگفت منظورش چه كاري است؟

اول گفت كه بايد 700ميليون تومان جور كنم و به فردي در زاهدان برسانم تا پسرم را آزاد كنند اما بعد گفت كه بايد 4ميليارد تومان فراهم كنم. مي‌گفت كه پسرم جراحتش خوب شده و براي برگشتن به خانه بي‌تابي مي‌كند.

  • اين تماس را به مرزباني اطلاع داديد؟

بله. آنها هم در حال تحقيق درباره تماس‌گيرنده هستند و مي‌گويند هر كاري لازم باشد براي آزادي پسرم مي‌كنند.

  • از وقتي سعيد ربوده شده، شرايط روحي‌تان چگونه است؟

همسرم آنقدر غصه خورده كه از پا افتاده و خانه‌نشين شده و ديگر نمي‌تواند راه برود. خودم هم دعا مي‌كنم كه پسرم هر چه زودتر به خانه برگردد. من 4پسر دارم و سعيد پسر بزرگم است. مسئولان مرزباني دلگرمي زيادي به ما داده‌اند و مطمئن هستم كه پسرم به خانه برمي‌گردد و دوباره شرايط زندگي‌مان عادي مي‌شود.

کد خبر 382656

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha