همشهری آنلاین: یک عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: خواست بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان این است که حساب کسانی که با حمایت اصلاح‌طلبی به مجلس راه یافتند و راه دیگری را رفتند، مشخص شود.

به گزارش ايسنا، جلال میرزایی عضو فراكسيون اميد، در ارزیابی خود از اظهارات محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مبنی بر اینکه در انتخابات ۹۸ ائتلاف نخواهند کرد، گفت: به نظر می‌رسد این اظهارنظر کاملا واضح و روشن است و به عملکرد کسانی بر می‌گردد که با سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان وارد مجلس شده‌اند اما در قالب اصلاح طلبی یا همان فراکسیون امید کار نکرده و راه خودشان را جدا کرده‌اند.

وی افزود: در واقع این خواست بدنه اجتماعی اصلاح طلبی است که حساب کسانی که با حمایت اصلاح طلبان وارد مجلس شده و راه دیگری را رفته‌اند باید مشخص شود. زیرا در بلندمدت اگر اقدامی صورت نگیرد موجب ریزش پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان شده و مشکلاتی را به وجود آورد.

این نماینده اصلاح طلب مجلس درباره اینکه آیا عدم ائتلاف می‌تواند منجر به متوقف شدن پیروزی‌ها در انتخابات شود؟ اظهار داشت: این گونه نیست زیرا سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان موجب شده برخی از طیف میانه با حمایت جریان اصلاح طلبی وارد مجلس شوند و اکنون در جریان دیگری فعال باشند.

این عضو فراکسیون امید مجلس همچنین بیان کرد: با توجه به پیچیدگی‌های سیاست ورزی در ایران از اکنون نمی توان نسخه ای را برای آینده که همان سال ۹۸ است پیچید زیرا تا آن زمان کنش‌ها و واکنش‌های زیادی صورت می‌گیرد و احتمالا بازتاب‌های بیرونی چیز دیگری است.

میرزایی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بدنه اجتماعی اصلاح طلبان چنین خواسته‌ای داشته‌اند، آقای عارف آن را بیان کرده اما پیچیدگی‌ها به این معنا نیست که برنامه‌ای وجود نداشته باشد بلکه داشتن برنامه لازم است برای اینکه با تحولات اجتماعی جامعه تطبیق داده شود.

کد خبر 382552

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha