شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
۰ نفر

هفتمین روز از اجرایی‌شدن طرح اکران فیلم‌ها با بلیت نیم‌بها را در حالی پشت سر گذاشتیم که به‌نظر می‌رسد بیشتر شدن تبلیغات محیطی و البته دقت در جزئیات چینش فیلم‌های روی پرده می‌تواند به موفق‌تر شدن آن در ۲هفته آینده کمک کند.

سینما

به گزارش همشهري، وقتي خبر 20روز اكران نيم‌بها در فاصله يك هفته تا فرارسيدن روز ملي سينما منتشر شد، خيلي‌ها منتظر موفقيت آن و استقبال مردم از سينماها بودند. سابقه هجوم تماشاگران به سينماها براي ديدن رايگان فيلم‌هاي روي پرده در طرح سلام سينما در زمستان 92و تابستان 93اين نويد را به كارشناسان، سينماداران و تهيه‌كنندگان مي‌داد كه طرح 20روز اكران با بليت نيم‌بها هم مي‌تواند به همان اندازه موفقيت‌آميز باشد.

حالا كه يك هفته از اجراي اين طرح مي‌گذرد و 2هفته ديگر را هم پيش رو داريم، شايد بتوان با درصد خطاي كمتر موفقيت يا ناكامي آن را در عمل ارزيابي كرد. تقريبا در تمام سينماهاي پايتخت اطلاعيه‌اي با اين مضمون به چشم مي‌خورد كه مردم را به حضور در سالن‌هاي تاريك سينما تشويق مي‌كند: «كليه بليت‌هاي فيلم‌ها از يكشنبه 19شهريور تا روز پنجشنبه 6مهرماه در اين سينما نيم‌بهاست.» اين در حالي است كه تلويزيون هم از چند روز پيش با زيرنويس به استقبال طرح رفته است.

  • صبح - بيروني - مركز تهران

خلوت بودن فضاي بيروني يكي از مهم‌ترين مراكز و پرديس‌هاي سينمايي پايتخت را مي‌توان به آغاز هفته ربط داد. روي پله‌ها و مقابل در ورودي خبري از ازدحام تماشاگران نيست و پاسخ‌هايي هم كه مسئول گيشه مي‌دهد، ربط مستقيم به شنبه بودن تقويم دارد. مرد جوان درباره تأثير اجراي طرح نيم‌بها بر تعداد تماشاگران مي‌گويد: «كم شدن بهاي بليت حتما مردم را به حضور در سينما تشويق مي‌كند اما خيلي‌ها هم هستند كه بدون توجه به قيمت بليت براي ديدن فيلم‌ها مي‌آيند.»

او درباره اطلاع‌رساني درباره اجراي طرح همچنين اظهارنظر مي‌كند: «آنها كه بليت را از گيشه مي‌خرند، كمتر در جريان طرح نيم‌بها هستند اما چون بيش از نيمي از تماشاگران ما بليت را از يك سايت سينمايي تهيه مي‌كنند، از نصف شدن قيمت بليت خبردار شده‌اند. من خودم شنيدم كه چند تماشاگر مي‌گفتند هنگام ديدن يكي از برنامه‌هاي تلويزيون متوجه ماجرا شده و براي ديدن فيلم به سينما آمده بودند.»

  • ظهر - بيروني - شمال پايتخت

خانمي جوان براي ديدن يكي از فيلم‌هاي روي پرده آمده و دارد از گيشه‌دار جوان بليت مي‌خرد. خبري از اجراي طرح بليت نيم‌بها ندارد و بدون توجه به اينكه 6هزار تومان كمتر از روزهاي ديگر پول داده، بليت را برمي‌دارد و براي تماشاي «ماجان» با عجله به داخل سينما مي‌رود. يك آقا و خانم جوان هم كه براي فيلمي كمدي بليت پيش‌خريد كرده‌اند، از راه مي‌رسند و وارد سينما مي‌شوند. آنها از اجراي طرح نيم‌بها خبر دارند.

مسئول گيشه كه سر حوصله كار خانم جوان را راه انداخته بود، در پاسخ به پرسش خبرنگار همشهري مي‌گويد: «حدود 60تا 70درصد تماشاگران ما بليت را از سايت... مي‌خرند و حتما مي‌دانند از يك هفته پيش قيمت‌ها نصف شده است. به‌نظرم نكته مهم فيلم‌هاي روي پرده است. همين الان يك فيلم ما فقط 7تماشاگر دارد و فيلم كمدي‌مان بيش از 70تماشاگر. همين فيلم كمدي شب‌ها بيش از 300مخاطب دارد و تعداد تماشاگران آن يكي با بليت نيم‌بها به زحمت به 50نفر مي‌رسد.»

  • احتمال توقف طرح اكران فيلم‌ها با بليت نيم‌بها

محمدقاصد اشرفي، رئيس انجمن سينماداران: «ما از پيش هم اعلام كرده بوديم كه زمان در نظر گرفته‌شده براي اجراي اين طرح بسيار طولاني است. از سوي ديگر، تبليغات كافي و مناسب براي آشنايي مردم با طرح هم انجام نشده و ما شاهديم تماشاگران هنگام پيش‌خريد يا مراجعه حضوري متوجه نيم‌بها بودن بليت مي‌شوند. با اين همه بايد منتظر باشيم و آمارها و بازخوردهاي اجراي يك هفته‌اي طرح را در جلسه روز دوشنبه شوراي صنفي نمايش با حضور نمايندگان صنوف بررسي كنيم. فردا مي‌توان دقيق‌تر نظر داد كه ادامه اجراي طرح مناسب است يا همين يك هفته براي پايان دادن به آن كفايت مي‌كند.»

کد خبر 382332

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha