جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
۰ نفر

طرح نیم‌بها شدن بلیت سینماها از روز ملی سینما تا پایان هفته دفاع‌مقدس به‌مدت ۲۰ روز از میانه‌های هفته گذشته آغاز شد.

علی سرتیپی، تهیه‌کننده سینما

گرچه برخي سينماداران از اجراي طولاني‌مدت اين طرح راضي نيستند اما برخي هم معتقدند بليت نيم‌بها مي‌تواند پاي مردم به‌ويژه خانواده‌ها را به سالن‌هاي تاريك باز كند. درباره سايه‌روشن‌هاي طرح بليت‌ نيم‌بها با علي سرتيپي، تهيه‌كننده سينما و مدير فيلميران گفت‌وگو كرده‌ايم:

  • اجراي طرح عرضه بليت نيم‌بها آيا مي‌تواند تكاني به گيشه سينماها بدهد؟

من اجراي اين طرح را گامي مثبت ارزيابي مي‌كنم و معتقدم در شرايطي موفق خواهد بود كه علاوه بر افزايش تعداد تماشاگران، در گيشه هم خود را نشان بدهد. عرضه بليت نيم‌بها در چند روز اول تعداد تماشاگران سينما را دوبرابر كرده اما اين نكته را هم بايد درنظر گرفت كه برخي پرديس‌هاي سينمايي تماشاگر ثابت خود را دارند و طرح نيم‌بها نه‌تنها درآمد گيشه را افزايش نداده بلكه كم هم كرده است. با اين حال سازندگان و پخش‌كنندگان فيلم با نظر مثبت اجراي اين طرح را پذيرفته و آغاز كرده‌اند.

  • پس چرا اين طرح قرار است 20روز ادامه داشته باشد؟

هر چند نيم‌بها شدن بليت از نظر درآمد گيشه به نفع سينما نيست اما براي آنكه مردم به سالن‌ها بيايند و سينما‌ها روزهاي شنبه تا دوشنبه هم پر باشد، سينماداران و پخش‌كننده‌ها با اجراي آن همراهي كردند. طرح در مرحله آزمون و خطاست و بايد سعي شود علاوه بر افزايش تماشاگران، گيشه هم تكان بخورد كه اين مهم با افزايش بيش از دوبرابري تماشاگران به‌دست مي‌آيد. به‌ويژه براي فيلم‌هايي كه اكران‌شان تازه آغاز شده، اين طرح ممكن است به فروش آنها آسيب بزند. ‌اي كاش مي‌شد طرح را به‌گونه‌اي برنامه‌ريزي كرد كه بليت سينماها فقط روزهاي آخر هفته نيم‌بها باشد يا برخي سينماها طرح را اجرا كنند و تكاني به گيشه خود بدهند.

  • به‌نظر شما آيا اطلاع‌رساني اجراي طرح نيم‌بها به اندازه كافي بوده است؟

وقتي قيمت‌ بليت‌ها 10 يا 20درصد افزايش مي‌يابد، موجي از انتقادها از سوي تلويزيون و ديگر رسانه‌ها راه مي‌افتد اما حالا كه قيمت بليت كاهش يافته، اطلاع‌رساني و تبليغات صدا و سيما به اندازه اهميت طرح نيست ضمن اينكه اطلاع‌رساني در فضاي شهري هم مي‌تواند به شناساندن ابعاد طرح و موفقيت آن بسيار كمك كند.

کد خبر 382198

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha