دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۸۶ - ۲۰:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت آلمان اعلام کرد انتخابات پارلمانی اخیر در روسیه به شکل غیر دمکراتیک برگزار شده است.

به گزارش ایرنا، توماس اشتیگ معاون سخنگوی دولت آلمان روز دوشنبه (12 آذر) در جریان یک نشست مطبوعاتی در برلین با اعلام این نظر افزود: این انتخابات با معیارهای آلمانی سازگاری نداشت و بنابراین عادلانه ، برابر و دمکراتیک نبود.

اشتیگ ادامه داد: انتخابات یاد شده در زمانی برگزار شد که احزاب و فعالان سیاسی پیش از برگزاری آن سرکوب شدند و آزادی بیان و مطبوعات نیز محدود شده بود. معاون سخنگوی دولت آلمان اضافه کرد: از همین رو در روسیه هرگز دمکراسی حاکم نبود و الان هم وجود ندارد.

این سخنگوی دولت آلمان همچنین در ادامه از دولت روسیه خواست که نسبت به تمام اتهامات دال بر وجود تقلب در انتخابات پارلمانی روسیه توضیح دهد و از رهبران مسکو هم خواست که کشورشان را به سمت دمکراسی و چند حزبی پیش ببرند.

در این نشست خبری همچنین یولیا گروس معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان هم گفت : روسیه پیشتر نسبت به رعایت معیارهای سازمان امنیت و همکاری اروپا تعهد داده بود و رهبران مسکو باید تعهدات خود را اجرا کنند.

اظهارات اخیر سخنگویان دولت آلمان در زمانی ابراز می‌شود که پیش از این آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان هم انتخابات اخیر روسیه را به دلیل فقدان حضور ناظران اروپایی بشدت مورد انتقاد قرار داده بود.

مرکل که اظهاراتش روز یکشنبه (11آذر) توسط رادیو دویچلند این کشور منتشر شد افزود : من متاسفم از اینکه ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا قادر نبودند که بر انتخابات پارلمانی روسیه نظارت کنند.

وی در این گفت وگو که در حاشیه برگزاری نشست سران حزب حاکم دمکرات مسیحی آلمان برگزار شد همچنین از وضع حقوق بشر در روسیه نیز انتقاد کرد و گفت به اعتقاد او وضع در این کشور برای فعالان جنبش مدنی سخت تر شده است .
پیشتر سازمان امنیت و همکاری اروپا اعلام کرده بود به دلیل عدم همکاری مقامات روسیه ، اعزام ناظران خود را برای نظارت بر انتخابات پارلمانی روز جاری روسیه لغو کرده است.[حزب پوتین در صدر انتخابات دما]

کد خبر 38221

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز