سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: گربه‌های معروف خانه «ارنست همینگوی» از طوفان ایرما جان سالم به در بردند.

ادبیات

به گزارش ایسنا، «هافینگتون پست» نوشت: پس از درگرفتن طوفان ایرما در ایالت فلوریدای آمریکا که پیش‌تر محل زندگی «ارنست همینگوی» هم بوده، بسیاری نگران گربه‌های عجیب خانه این رمان‌نویس برنده نوبل بودند.

خبر رسیده گربه‌های خانه ـ موزه «کی وست» که به خاطر شش و هفت‌انگشتی بودن‌شان شهرت جهانی دارند، از طوفان و سیل سهمگین اخیر فلوریدا جان سالم به در برده‌اند و در سلامت کامل به زندگی در این مکان ادامه می‌دهند.

۵۴ گربه در خانه سابق «همینگوی» زندگی می‌کنند. با وجود اخطار مقامات این منطقه مبنی بر تخلیه کامل خانه‌ها پیش از درگرفتن طوفان، مدیر این موزه به همراه ۱۰ کارمندش و گربه‌ها که ساکنین دائمی این خانه هستند، در آن باقی ماند و آسیبی هم به هیچ یک نرسید.

با این حال موزه دسترسی به آب و اینترنت را از دست داده و از طریق سه ژنراتور، برق کافی برای روشن نگه داشتن یخچال و دیگر وسایل برقی را تامین می‌کند.

«ارنست میلر همینگوی» نویسنده و روزنامه‌نگار سرشناس آمریکایی و برنده‌ جایزه‌های نوبل ادبیات و «پولیتزر»، بیست‌ویکم جولای ‌١٨٩٩ در ایلینویز آمریکا و از یک پدر فیزیکدان متولد شد. «پیرمرد و دریا» معروف‌ترین اثر اوست که در سال ‌١٩٥٢ منتشر شد و با استقبال چشم‌گیری همراه بود. این کتاب جایزه‌ ادبی «پولیتزر» را در سال ‌١٩٥٣ برای این نویسنده به‌همراه آورد. یک سال بعد از آن، ‌ موفقیت «همینگوی» با دریافت نوبل ادبیات کامل شد.

«وداع با اسلحه»، ‌ «نسل گمشده»، «خورشید همچنان می‌درخشد»، «مردان بدون زنان»، «برنده هیچ نمی‌برد» و «زنگ‌ها برای که به صدا درمی‌آیند» از دیگر کتاب‌های معروف این نویسنده هستند. خالق «برف‌های کلیمانجارو» در اواخر عمر به دلیل چند حادثه‌ رانندگی،  از جراحت و مصدومیت‌های زیادی در بدن خود رنج می‌برد و فشار خون بالا به همراه مشکلات کلیه نیز او را آزار می‌داد. ابتلا به افسردگی موجب شد در سال ‌١٩٦١ اقدام به خودکشی کند اما موفق نشد. بعد از سه هفته روان‌درمانی، ‌«همینگوی» سرانجام روز دوم جولای ‌١٩٦١ در خانه‌اش در «آیداهو» به زندگی‌اش پایان داد.

کد خبر 381894

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha