همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: آمایش جمعیتی در سواحل مکران برای استفاده مناسب از منافع و منابع دریایی ضروری است.

حبیب الله سیاری

به گزارش ایرنا، امیر دریادار «حبیب الله سیاری» امروز (سه شنبه) در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی افزود: همانطور که استفاده ار منابع دریایی برای کشورهایی جهان اهمیت دارد، ما نیز باید از این منابع خدادادی به نحو مطلوب استفاده کنیم.

سیاری تاکید کرد: باید با آمایش جمعیتی شاهد افزایش جمعیت بیشتری در سواحل مکران باشیم و تنها به ارایه طرح ها اکتفا نکنیم و با اقدام و عمل وارد میدان شویم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه افزایش جمعیت ایران از 80 به 150 میلیون نفر نیازمند توسعه همه امکانات است، گفت: در این صورت با استفاده از منابع و منافع دریایی می توانیم قدرت خود را در آب های آزاد جهان بیش از پیش نشان دهیم.

دریادار سیاری اظهار داشت: در حالی که جنوب البرز شاهد کاهش جمعیت بوده، شمال آن با افزایش جمعیت مواجه شده است و اگر به مساله آمایش جمعیتی خود توجه نکنیم شاهد مشکلات بزرگی در آینده به ویژه در سواحل جنوبی کشور خواهیم بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری سلامی ایران گفت: تنها راه آمایش سرزمینی مناسب در کشور استفاده از دریا و ایجاد تمدن دریایی در سواحل و همچنین استفاده از سواحل راهبردی ما در مکران است.

به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم از دریانوردان نمونه و برتر کشور با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد و از خانواده دریانورد مرحوم «امیر جنبد» از طرف سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) به عنوان «دریانوردی شجاع» قدردانی شد.

«کی تاک لیم » دبیرکل آیمو به دنبال معرفی نامزد جمهوری اسلامی ایران برای دریافت جایزه شجاعت دریانوردی آیمو در سال 2017، در نامه ای به مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ضمن اشاره به دلاوری بی نظیر کاپیتان جنبد فرمانده شناور گل افروز در نجات جان چندین نفر در دریا و ابراز همدردی عمیق و تسلیت صمیمانه به سازمان بنادر و دریانوردی و خانواده محترم کاپیتان جنبد نوشت: نجات جان افراد دچار سانحه در دریا یکی از شریف ترین فعالیت های انسانی است، چرا که فرد جان خود را برای نجات دیگران در معرض خطر قرار می دهد.»

«مرحوم جنبد مصداق والاترین سنت های دریانوردی است که از دیرباز نزد زنان و مردان فعال در دریاها و کشتی ها جریان داشته است. شهامت و تجربه کاپیتان جنبد شایان تقدیر و تمجید است و آمرزش روح بزرگ وی را از خداوند خواستاریم.»

کد خبر 381885

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha