سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۶
۰ نفر

همشهری دو - بهاره جلالوند: سینما، تفریحی است ارزان که در عین حال، بار فرهنگی و آموزشی بالایی دارد.

سینما

ضمن اينكه مي‌تواند يك پيشنهاد جمعي و به‌طور ويژه خانوادگي باشد. به بهانه روز سينما، سري زده‌ايم به بازار سالن‌هايي كه كسب و كارشان اكران فيلم‌هاي سينمايي در سالن‌هاي مخصوص براي ماست. در اين بازار فرهنگي، اگر بدانيد چه‌موقع در چه سينمايي و براي ديدن چه فيلمي به سينما برويد، هزينه‌ سينما رفتن شما خيلي كمتر خواهد شد. غيراز اين، استفاده از امكانات جديد در دنياي وب براي آشنايي با فيلم‌ها، انتخاب و رزرو بليت سينماي آنها، به شما كمك مي‌كند تا بهترين و بهينه‌ترين انتخاب را براي رفتن به سينما داشته باشيد. مجموعه پيشنهادهاي ما، مي‌تواند به شما اطلاعات جديد و ايده‌هاي تازه بدهد.

  • فرهنگسراها را دريابيد

يكي از كارهايي كه براي سينما رفتن ارزان قيمت مي‌توانيد از آن بهره بگيريد، رفتن به فرهنگسراهاست. بيشتر فرهنگسراها و مجموعه‌هاي فرهنگي، سالن‌هاي سينما دارند كه بليت اين سالن‌ها، معمولا ارزان‌تر از بليت سينماهاست. براي اينكه بتوانيد فيلم مورد‌نظر خود را ببينيد، مي‌توانيد با فرهنگسراي مورد نظر تماس گرفته و از سانس‌هاي آن آگاه شويد. گاهي براي رفتن به سالن‌هاي سينماي برخي از اين فرهنگسراها، بايد رزرو انجام بدهيد چون سالن سينما در برخي از فرهنگسراها، كوچك است و ظرفيت آنها زود تكميل مي‌شود.

  • گروهي برويد

ديدن فيلم در سينما چند مزيت و جاذبه دارد؛ فضاي خاص سالن سينما به شما امكان مي‌دهد با تمركز بيشتري بر داستان فيلم متمركز شويد. ضمن اينكه همين فضا به شما اجازه مي‌دهد تفريحي جمعي را تجربه كنيد. به همين دليل استفاده از سينما را به‌طور جمعي پيشنهاد مي‌كنيم. برنامه‌اي كه مي‌تواند با خانواده، اقوام، همكاران، همكلاسي‌ها و... باشد. ضمن اينكه مربي‌هاي كلاس‌هاي مختلف، اغلب سينما را به‌عنوان يك اردوي سالم و ارزان درون‌شهري انتخاب مي‌كنند. خبر خوب اين است كه در اين موارد مي‌توانيد براي خريد گروهي بليت، تخفيف ويژه بگيريد.

  • معجزه روزهاي هفته

براي اينكه هزينه زيادي براي رفتن به سينما نپردازيد، مي‌توانيد كمي در عادت‌هاي خود تغيير ايجاد كنيد؛ اگر عادت داريد كه آخر هفته به سينما برويد، آن را به روزهاي ديگر هفته منتقل كنيد تا بتوانيد از بليت نيم‌بها، بهره ببريد. حتي پرديس‌هاي سينمايي بزرگ نيز چنين تخفيف‌هايي را در ايام هفته ارائه مي‌دهند.بليت سينما به‌طور كلي سه‌شنبه‌ها نيم‌بهاست اما در بعضي مناسبت‌هاي ويژه هم اين تخفيف‌ها تكرار مي‌شود.معمولا سينما رفتن به اين شكل، براي خانواده‌هاي پرجمعيت، بسيار مقرون به‌صرفه است چون پدر خانواده، هزينه كمتري را مي‌پردازد ضمن اينكه يك روز خوب را مي‌توان در كنار يكديگر، سپري كرد.

  • ماشين نبريد

با خود ماشين نبريد و از وسايل حمل‌ونقل عمومي بهره ببريد. به اين شكل هم هوا آلوده نمي‌شود، هم بنزين ماشين‌تان را براي كارهاي مهم‌تري نگه مي‌داريد، ضمن اينكه دنبال جاي پارك نمي‌گرديد و هزينه پاركينگ هم نمي‌پردازيد. تا جاي ممكن سعي كنيد به سينماهايي كه به محل زندگي‌تان نزديك‌تر هستند برويد و از اين سر شهر، به آن سر شهر نرويد؛ انجام اين كار باعث مي‌شود كه هزينه بيشتري براي رفت‌وآمد بپردازيد ضمن اينكه وقت‌تان صرف رفت‌وآمد و در ترافيك ماندن مي‌شود. آرامش بعد از سينما، ممكن است با رانندگي در ترافيك بپرد!

  • اگر اينترنتي بخريد

اصرار نداشته باشيد كه بليت را از خود سينما بخريد اگر كمي اهل فناوري و اينترنت گردي باشيد، مي‌توانيد بليت بهترين سينماها را به‌صورت اينترنتي و با تخفيف بخريد. تخفيف‌هاي اينترنتي در هر سينما، متفاوت با سينماي ديگر است و براي اين منظور بايد به سايت هر سينما مراجعه كنيد و توضيحات را به دقت بخوانيد. اگر اصرار داريد حتما در روز پنجشنبه و جمعه به سينما برويد، باز هم مي‌توانيد در برخي از سينماها بليت را با تخفيف خريداري كنيد. فقط حواس‌تان باشد كه بليت‌هاي تخفيف‌دار آخر هفته‌اي، معمولا تا سانس ساعت 16قابل خريداري هستند و بعد از آن به‌دليل افزايش متقاضي ديدن فيلم، خبري از تخفيف نيست.

  • دنبال اسم نباشيد

برخي از سينماها به‌دليل اينكه كيفيت پخش صدا در آنها بهتر است يا به‌دليل قرارگيري در مناطقي خاص، متقاضي بيشتري براي خريد بليت دارند و معمولا به جز تخفيف‌هاي سراسري مصوب، نمي‌توان از تخفيف‌هاي دوره‌اي خود سينما بهره‌مند شد. اگر به‌دنبال تخفيف در هزينه بليت هستيد، سري به سينماهاي ديگر كه چندان متقاضي ندارند، بزنيد؛ حتما مي‌توانيد از اين سينما‌ها بليت تخفيف‌دار تهيه كنيد. چيزي كه براي شما مي‌ماند، صحنه‌هاي فيلم است نه موقعيت و نماي سينما.

  • يك خبر خوب

به مناسبت روز ملي سينما، از 19شهريور ماه تا پايان هفته دفاع‌مقدس، يعني تا هفتم مهرماه سال‌جاري، بليت تمام سينماهاي كشور، نيم‌بهاست.

  • سايت‌هايي براي تخفيف

سايت‌هاي زيادي وجود دارد كه به‌صورت مدت‌دار، خدمات و كالا‌ها را به‌صورت تخفيف‌دار ارائه مي‌دهند. براي اينكه به سينما برويد، مي‌توانيد از اين سايت‌ها استفاده كنيد، فقط بايد گوش به زنگ باشيد تا ببينيد اين سايت‌ها چه زماني بليت‌هاي سينما را با تخفيف مي‌فروشند. گاهي بليت برخي از سينماها را مي‌توانيد حتي با 50درصد (در مواردي بيشتر) تخفيف نيز بخريد. فقط در زمان سفارش از اين سايت‌ها، حواس‌تان به تعداد نفراتي كه قصد داريد با خود به سينما ببريد، باشد چون قانون بسياري از اين سايت‌ها بدين شكل است كه بايد براي هر نفر، يك برگه تخفيف بگيريد و پرينت‌ آن‌ را همراه خود داشته باشيد. اگر چنين بليتي تهيه كرديد، حتما حواس‌تان باشد كه كمي زودتر به سينما برويد تا اگر مسئولان سينما قصد داشتند كوپن تخفيف شما را بررسي كنند، به مشكلي برنخوريد و فيلم را از دست ندهيد. يكي ديگر از نكاتي كه بايد به آن توجه كنيد، تاريخي است كه براي استفاده از كوپن در نظر گرفته شده و بايد فيلم را حتما در آن تاريخ‌هاي قيد شده ببينيد. براي اين منظور، بهتر است در روزهاي ابتدايي تاريخ يادشده، به سينما مراجعه كنيد چون در روزهاي پاياني، احتمال اينكه سينما حسابي شلوغ شود، زياد است.

  • يك پيشنهاد

اگر دقيقا نمي‌دانيد كه چه فيلمي خوب است و براي تماشاي كدام فيلم به سينما برويد، كافي است كه كمي جست‌وجو در اينترنت انجام بدهيد و موضوع كلي فيلم را قبل از رفتن به سينما، بخوانيد.اين كار يك مزيت ديگر هم دارد آن هم اينكه اگر فيلم مناسب فرزندان كم سن و سال‌تان نباشد، آنها را با خود به سينما نمي‌بريد.

  • حوصله سينما را نداريد؟

مي‌توانيد به جاي فيلم سينمايي، سراغ نسخه هاي نمايش خانگي برويد كه شامل سريال هم مي‌شوند. البته هزينه اين كار مسلما بيشتر از زماني خواهد بود كه تصميم داريد تنها يك فيلم سينمايي را در خانه ببينيد.

کد خبر 381840

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha