سرانجام «مالاریا» در یزد پرده سینما را نیش زد و خودش را با یک شوک خبری به جمع رقبای داوطلب برای نمایندگی ایران در اسکار نودم اضافه کرد.

مالاریا

خبر نمايش يك هفته‌اي فيلم پرويز شهبازي در شهر كويري معادله‌هاي انتخاب فيلم اسكاري امسال سينماي ايران را تا حدودي به هم ريخت. گفت‌وگوي ما با مسعود ردايي، تهيه‌كننده مالاريا درباره اتفاق‌هاي اخير پيش روي شماست.

  • آقاي ردايي! از اكران مالاريا چه خبر؟

پروانه نمايش فيلم ما سال گذشته درست همزمان با جشنواره سي و پنجم صادر شد. ما با توجه به تمركز سينمادوستان بر جشنواره ترجيح داديم از اكران انصراف بدهيم. از آنجا كه بايد 6‌ماه از تاريخ قبلي پروانه نمايش بگذرد تا دوباره درخواست بدهيم، مي‌توانستيم تيرماه اين درخواست را تكرار كنيم و حالا قرار است مالاريا 18مهر به نمايش عمومي درآيد.

  • پس چطور شد مالاريا سر از يزد درآورد؟

راستش اين برنامه را خودم چيدم، چون احساس كردم امسال دست ما در تعدد فيلم‌هاي خوب براي اسكار بسيار خالي است. قرار شد فيلم در كاشان اكران شود كه متعلق به حوزه هنري است اما ناگهان برنامه با مخالفت حوزه مواجه شد و به ناچار فيلم را به يزد برديم.

  • ظاهرا حوزه هنري اعلام كرده مالاريا را در سينماهايش نمايش نمي‌دهد.

راستش اين حرف‌ها تازه است. چون بنده در ديداري كه با آقاي محمد حمزه‌زاده (معاون سينمايي حوزه هنري) داشتم، ايشان گفت: «كاش مالاريا را ما مي‌ساختيم» و جز يكي، دو صحنه جزئي ايرادي به فيلم نداشت اما حالا گويا وضعيت عوض شده است.

  • خيلي مصر هستيد فيلم امسال به اسكار برود؟

گمان ما بر اين است كه فيلمي مثل مالاريا كه با احتساب جشنواره‌هاي سپتامبر و اكتبر در 25رويداد سينمايي دنيا شركت كرده و 5جايزه معتبر دارد، مي‌تواند نماينده‌اي قابل اعتنا براي ايران باشد. مالاريا سال گذشته در همين بخش افق‌هاي جشنواره ونيز حضور داشت و در جشنواره ورشو جايزه بهترين فيلم را برد.

  • درباره ديگر رقيبان و فيلم‌ها چه نظري داريد؟

من به تمام فيلم‌ها احترام مي‌گذارم اما مالاريا با توجه به درخشش در جشنواره‌ها مي‌تواند راي هيات انتخاب ايران را براي حضور در اسكار به‌دست بياورد. حالا بماند كه شهبازي براي «دربند» هم برگزيده اين هيات بود اما برخي تشخيص‌ها و مصلحت‌ها فيلم «گذشته» آقاي اصغر فرهادي را به اسكار فرستاد.

کد خبر 381656

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha