همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: در حوزه بهداشت و درمان هر کاری از دست‌مان برآید، کوتاهی نمی‌کنیم و در دولت دوازدهم با همکاری سایر ارگان‌ها و نهادها، بیش از دوره قبل انجام وظیفه خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، سیدحسن هاشمی در سفری یک روزه به خراسان شمالی و افتتاح چند پروژه بهداشتی و درمانی به شهر لوجلی این استان سفر کرد و در سخنانی اظهار کرد: در دولت یازدهم گام‌های خوبی در حوزه سلامت برداشته شده است و این روند با شتاب بیشتر در دولت دوازدهم ادامه خواهد یافت. مردم ما شایسته بهترین خدمات‌رسانی در حوزه سلامت هستند و به همین منظور تمام تلاش دولت دوازدهم ارتقای خدمات در این حوزه است.

هاشمی گفت: در حوزه بهداشت و درمان، در انجام وظایف، کوتاهی نمی‌کنیم و در دولت دوازدهم با همکاری سایر ارگان‌ها و نهادها بیش از دوره قبل انجام وظیفه خواهیم کرد.

هاشمی ادامه داد: هدف از اقدامات بنیاد خیریه نورآوران سلامت کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه است و تاکنون اقدامات بسیار خوبی توسط این بنیاد انجام شده است. کاروان نوآوران سلامت بالغ بر 3000 روز در نقاط محروم کشور بوده است و در عین حال 17 هزار عینک رایگان توزیع و دندان های بسیاری ترمیم و تعداد زیادی جراحی چشم انجام شده است.

وزیر بهداشت در مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره تولیدات استانی صداوسیما در شهر سنندج نیز با بیان اینکه سازمان صداوسیما می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار تاثیرگذار باشد، اظهار کرد: این سازمان می‌تواند در فرهنگ‌سازی در حوزه سلامت مردم بسیار موثر باشد.

وی با بیان اینکه سلامت حق طبیعی مردم است،گفت: همه حکومت‌ها موظف هستند که سلامت مردم را تامین کنند. در این راستا رسانه تاثیرگذاری همانند صداوسیما می‌تواند بسیار به سلامت مردم و فرهنگ‌سازی در این زمینه کمک کند که تاکنون این کار را انجام داده است و امیدواریم در آینده پر فروغ‌تر باشد.

وی ادامه داد: مهمترین مشکل ما در حوزه سلامت مردم در حوزه روح و روان است. بحث امید و نشاط اجتماعی همواره یکی از ضرورت‌های ما بوده است همچنین این موضوعی است که دشمنان ما در چهار دهه گذشته آن را مورد هدف قرار داده‌اند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه سازمان صدا وسیما می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار تاثیرگذار باشد، گفت: به عنوان مثال می‌توان به اتفاق ناگواری که برای تعدادی از دانش‌اموزان ما در مسیر استان فارس رخ داد، اشاره کرد. اگر آموزش‌های لازم برای بستن کمربند ایمنی داده شده بود، در این حادثه کمتر آسیب‌های قطع عضو و قطع نخاع را داشتیم. صداوسیما می‌تواند در فرهنگ‌سازی این موصوعات بسیار موثر باشد.

هاشمی یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت بهداشت در دولت دوازدهم را پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیردار برشمرد و تصریح کرد: ما باید به جوانان اعتماد کنیم و باید مطمئن باشیم که جوانان ما می‌توانند حماسه‌آفرینی کنند. این موضوعی است که باید در جعبه جادویی به آن پرداخته شود.

کد خبر 381497

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha