همشهری آنلاین: توفان سهمگین ایرما پس از وارد کردن خسارات سنگین به شماری از جزایر در منطقه دریای کارائیب که به کشته شدن ۱۴ نفر انجامید، از پنجشنبه شب راهی ایالت فلوریدای آمریکا شد.

توفان

به گزارش رویترز، این توفان که سرعت آن به 180 مایل (290 کیلومتر) در ساعت می‌رسد و ابعاد آن در حد و اندازه کشور فرانسه است، گروهی از جزایر کارائیب از جمله بارابودا، سن مارتین و ویرجین را درنوردید، درختان را از جا کند و خانه‌ها و بیمارستان‌ها را ویران کرد.

این توفان روز پنجشنبه 16 شهریور با سرعتی نزدیک به 175 مایل بر ساعت به سواحل شمالی جمهوری دومینیکن و هائیتی رسید و همچنین خرابی‌های بسیاری در جزایر تورکس و کایکوس به بار آورد. شدت این توفان هنوز هم در بیشترین حالت قرار دارد.

انتظار می‌رود این توفان با یک درجه کاهش شدت، ابتدا به کوبا و روز یکشنبه به ایالت فلوریدای آمریکا برسد. مرکز ملی مطالعات توفان آمریکا هشدار داده است که باد و باران در این مناطق در 48 ساعت آینده آغاز خواهد شد.

مردم ساکن جزایر کارائیب در شرایطی که هنوز تحت‌ تاثیر خرابی‌های گسترده توفان ایرما هستند، باید خود را برای توفان درجه سه دیگری به نام خوزه آماده کنند که از یکشنبه به این منطقه می‌رسد.

همزمان در برخی شهرهای آمریکا همچون میامی، صف‌های طولانی برای خرید آب و آذوقه تشکیل شده و میزان فروش بنزین حتی تا پنج برابر افزایش یافته است.

این در شرایطی است که به تازگی توفان سهمگین دیگری موسوم به هاروی، ایالت تگزاس آمریکا را درهم کوبیده و خسارت‌ها جبران‌ناپذیری از خود به جای گذاشته است. پیش‌بینی می‌شود جبران این خسارت‌ها نیازمند بودجه‌ای بالغ بر 180 میلیارد دلار باشد.

این توفان که سخت‌ترین توفان پنج دهه گذشته در این منطقه به شمار می‌رود، نزدیک به 50 تن را کشت، بیش از یک میلیون شهروند را آواره کرد و نزدیک به 200 هزار خانه را در مسیری به طول 500 کیلومتر ویران ساخت.

کد خبر 381445

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha