با بالا گرفتن تنش میان آمریکا و کره‌شمالی، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده تصمیم دارد «میلیاردها دلار سلاح به‌روز» روانه کره‌جنوبی کند تا این کشور بتواند در مقابل تهدیدهای همسایه شمالی، از خود محفاظت کند.

اين خبر پس از آن منتشر شد كه دونالد ترامپ و مون جائه اين، رئيس‌جمهور كره‌جنوبي، در تماسي تلفني در مورد تقويت قدرت نظامي كره‌جنوبي توافق كردند. كاخ سفيد ديروز در بيانيه‌اي اعلام كرد كه دو رئيس‌جمهور توافق كرده‌اند از هر ابزاري براي فشار آوردن به كره‌شمالي استفاده كنند.

در شبه‌جزيره كره هم نشانه‌اي از آرام شدن اوضاع ديده نمي‌شود. همزمان با تشديد جدال لفظي ميان رهبران آمريكا و كره‌شمالي، وزارت دفاع كره‌جنوبي هم با انتشار بيانيه‌اي بي‌سابقه اعلام كرد كه در حال بررسي تمامي گزينه‌هاي نظامي موجود ازجمله استقرار سلاح‌هاي هسته‌اي آمريكا در خاك كره است.تهديدهاي نظامي آمريكا و كره‌شمالي عليه يكديگر در حالي ادامه پيدا مي‌كند كه نيكي هيلي، سفير آمريكا در سازمان ملل هم در تكاپوي اعمال تحريم‌هاي جديد بين‌المللي عليه پيونگ‌يانگ است. قرار است تحريم‌هاي جديد، حجم تجارت خارجي كره‌شمالي را از 3ميليارد دلار به يك ميليارد دلار كاهش دهد.

  • پوتين: فشار بر كره شمالي بي فايده است

اقدامات آمريكايي‌ها اما باعث نشده تا رهبران كره‌شمالي دست از فعاليت‌هاي خود در آزمايش سلاح‌هاي جديدشان بردارند؛ وضعيتي كه دو طرف را در آستانه يك جنگ تمام‌عيار هسته‌اي قرار داده است. ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهور روسيه، با هشدار در مورد وضعيت كنوني در بحران شبه‌جزيره كره گفت كه جنگ بين دوطرف «فاجعه‌اي در ابعاد جهاني» خواهد بود كه «تلفات عظيم انساني» درپي خواهد داشت. او واردكردن فشار نظامي و اقتصادي به كره‌شمالي را بي‌فايده خواند و گفت: «رهبر كره‌شمالي تا زماني كه احساس امنيت نكند، حاضر است علف بخورد اما برنامه اتمي خود را كنار نگذارد.»

کد خبر 381285

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha