همشهری آنلاین: مازیار یزدانی گفت: با طرف روسی برای فاینانس ۱.۷ میلیارد یورویی پروژه برقی کردن راه‌آهن گرمسار- گرگان- اینچه برون درحال مذاکره هستیم.

راه آهن

مازیار یزدانی، معاون فنی و امور زیربنایی راه آهن در گفت‌وگو با ایلنا با بیان این که پس از پروژه برقی کردن راه آهن تهران-مشهد، پروژه برقی کردن راه آهن اینچه برون در اولویت قرار دارد، گفت: با شرکت روسی در حال مذاکره برای تامین مالی اجرای این پروژه هستیم.

وی ادامه داد: با طرف روسی برای فاینانس 1.7 میلیارد یورویی پروژه برقی کردن راه آهن گرمسار- گرگان- اینچه برون در حال مذاکره هستیم.

معاون فنی و امور زیربنایی راه آهن با بیان اینکه برای تامین این فاینانس بین روسای جمهور دو کشور تفاهمنامه‌ای به امضا رسیده است، گفت: برای نهایی شدن قرارداد فاینانس 1.7 میلیارد یورویی بین ایران و روسیه باید پیوست فنی قرارداد قطعی شود که پیش بینی می شود تا سه ماه آینده این پیوست تکمیل شود.

یزدانی افزود: پس از کامل شدن پیوست فنی قرارداد تامین فاینانس برقی کردن راه آهن اینچه برون، باید پروسه اخذ مجوزها طی شود که این موضوع فراسازمانی است و بستگی به سرعت عمل طرف روسی دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تا پایان سال میلادی، تکلیف فاینانس روسی برای این پروژه ریلی مشخص می‌شود، گفت: اجرای این پروژه از مطالبات طرف ایرانی و روسی است و یکی از مهم ترین پروژه‌های ریلی محسوب می شود.

وی همچنین با اشاره به پروژه راه آهن خواف- هرات و اتصال ریلی اریان به افغانستان، اظهار داشت: تلاش ما این است که تا پایان سال جاری این پروژه به افتتاح برسد و دسترسی ریلی با کشور افغانستان بتوانیم ایجاد کنیم.

یزدانی با بیان اینکه در حال حاضر قطعه سوم راه اهن خواف- هرات حد فاصل شمتیغ تا غوریان به طول 20 کیلومتر در مراحل پایانی است، گفت: بهره برداری از این پروژه تا پایان سال جاری منوط به مساعد بودن شرایط جوی آن منطقه است.

کد خبر 381265

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha