همشهری آنلاین: محمدعلی نجفی با بیان اینکه خوشحالم اولین حضور رسمی من در شورای شهر در یک عید بزرگ و در فاصله دو عید بزرگ مسلمانان قرار دارد، گفت:

نجفی

روزی که من را به عنوان شهردار انتخاب کردید در پیشگاه خدا و برابر وجدان خودم سوگند یاد کردم که در طول مسئولیتم در شهرداری همه توانایی و قوت خود را در جهت خدمت به مصالح نظام و منافع شهر تهران به کار گیرم.

امیدوارم بر این سوگند که برابر خداوند و خودم ادا کردم تا انتهای مسئولیتم پایبند باشم.

وی ادامه داد: دومین بار این سوگند را برای توجه به مسائل شهر و اقدام در چارچوب و برنامه های تدوین شده توسط شورا در صحن ادا می کنم.

وی با اشاره به فعالیت های هشت روز گذشته خود در شهرداری تهران گفت: تا امروز ۹ روز کاری را در شهرداری پشت سر گذاشته و در حال طراحی دستورالعمل هایی برای اجرای برنامه های پیش رو هستم همچنین با مدیران و کارکنان شهرداری نیز برای مشخص شدن اولویت ها و فوریت ها جلساتی را برگزار کردم.

وی ادامه داد: در آستانه ماه مهر هستیم و باید به استقبال آغاز سال تحصیلی جدید برویم و شهرداری برنامه های مختلفی برای آماده سازی فضای شهر برای استقبال از مدارس و فضاهای آموزشی دارد.

شهردار تهران ادامه داد: چه از نظر مسائل حمل و نقل و چه ترافیک که به اوج می رسد باید از هر نظر آمادگی لازم را داشته باشیم.

باید برنامه ریزی هایی شود که درآمدهای نقدی شهرداری با مشکل مواجه نشود

وی ادامه داد: همچنین دو جلسه در خصوص منابع مالی برگزار شده زیرا شهرداری در سال جاری، سال سختی را از لحاظ مالی پیش رو دارد و بخشی از درآمدهایی که در بودجه پیش بینی شده محقق نمی شود و باید برنامه ریزی هایی شود که درآمدهای نقدی با مشکل مواجه نشود.

نجفی با اشاره به نحوه انتخاب مدیران در شهرداری گفت: انتخاب مدیران کار بسیار سخت است و اینکه از لابلای صدها رزومه و افرادی که پیشنهاد می شوند و یا افرادی که خود بنده می شناسم، افرادی را برای مسئولیت انتخاب کنم کاری حساس است ولی تا ظهر امروز چهار نفر از معاونان شهرداری معرفی می شوند.

در انتخاب مدیران جز صلاحیت شهرداری و شایستگی به چیزی پایبند نیستم

شهردار تهران گفت: در انتخاب مدیران جز صلاحیت شهرداری و شایستگی به چیزی پایبند نبوده که این سیاست سبب گله مندی برخی دوستان از من شده است.

وی ادامه داد: برخی دوستان در ذهن خودشان انتظاراتی را طراحی کرده بودند و حتی برخی دیگر رایزنی ها و صحبت هایی از جانب من با افراد انجام داده بودند که متاسفانه مسئولیتی از جانب من برای این رایزنی ها نداشتند.

نجفی تاکید کرد: هیچ کس از جانب من اجازه انتخاب مدیر و تصمیم گیری نداشته و شنیدم برخی دوستان که مورد علاقه بنده هم هستند در خصوص مسئولیتی با سه نفر صحبت کرده اند که من از صحبت با این سه نفر هیچ آگاهی نداشتم.

وی ادامه داد: همچنین شنیدم یکی از دوستان دست به لابی های غیرمتعارفی زده با اینکه وی را برای مسئولیتی انتخاب کرده بودم به همین دلیل او را کنار گذاشتم.

شهردار تهران تصریح کرد: در انتخاب مدیران نه تعارف دارم و نه رو دربایستی. همیشه شنونده دقیقی برای نظرات، مشورت ها دوستان هستم و تمام پیشنهادات به حق را می پذیرم.

نجفی تاکید کرد: کار در شهرداری در ماه های اول با مشکلات زیادی مواجه است اما امیدوارم به لطف و عنایت خداوند و بصیرت کافی تصمیمات درستی برای شهر اتخاذ کنم.

وی با اشاره به چهار ضلع مهم تصمیم گیری در شهر تهران گفت: یکی از نهادها و ارگان هایی که باید شهرداری را همراهی کنند شهروندان تهرانی، شورا و خانواده بزرگ شهرداری تهران هستند که برای پیشبرد اهداف مهم شهر باید با هم هماهنگ کنند.

کد خبر 381232

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha