همشهری‌آنلاین: سخنگوی ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه اعلام کرد او در حال حاضر قصد ندارد مستقیماً با مقام‌های کره شمالی از جمله رهبر این کشور گفت‌وگو کند.

ولاديمير پوتين، رئیس‌جمهور روسیه در گفت‌وگو با رهبران چین و ژاپن، اقدام اخیر کره شمالی در آزمایش یک بمب هیدروژنی را محکوم کرد.

رئیس‌جمهور روسیه و شينزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن پیش از این در تماسی تلفنی اقدام کره شمالی را محکوم کرده‌اند و در این زمینه ولادیمیر پوتین خواستار خویشتن‌داری طرف‌ها شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، همین موضوع در دیدار رؤسای جمهور چین و روسیه نیز مورد تأکید قرار گرفته و بر پایه اعلام کاخ ریاست‌جمهوری روسیه، کرملین، دو طرف خواستار جهت‌گیری برای جست‌وجوی راه‌حلی فقط و فقط سیاسی و کاملاً دیپلماتیک شده‌اند.

این دیدار در شهر شیامن چین و با هدف رایزنی در مورد وضعیت کره شمالی پس از آزمایش موشکی اخیر انجام شده‌ست. شیامن در جنوب شرقی چین اکنون میزبان گفت‌وگوهای سران کشورهای عضو گروه موسوم به «بریکس» است که هر دو کشور چین و روسیه در آن عضویت دارند.

ولادیمیر پوتین و شی جینپینگ در دیدارشان بر غیرقابل پذیرش بودن هسته‌ای شدن شبه‌جزیر کره تأکید کرده و خواستار غیر هسته‌ای کردن این منطقه شده‌اند.

هر دو کشور گرچه در جریان قطعنامه تحریمی اخیر شورای امنیت در مورد کره شمالی، از این قطنامه حمایت کردند اما روابط سیاسی و اقتصادی آنها با کره شمالی باعث شده ایالات متحده آنها را در زمینه رشد فزاینده تهدید کره شمالی سرزنش کند.

اوائل مردادماه امسال، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا از چین و روسیه به دلیل زمینه‌سازی اقتصادی برای برنامه توسعه موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی انتقاد و تأکید کرد که این دو کشور مسئولیتی ویژه در قبال تهدید رو به رشد کره شمالی علیه ثبات منطقه‌ای و جهانی به دوش دارند.

کد خبر 381105

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha