یکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۶ - ۱۱:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: به‌مناسبت چهلمین روز درگذشت قیصر، حدود 100 نفر از شاعران، نویسندگان و هنرمندان به‌همراه خانواده‌ی او احتمالا روز پنج‌شنبه 15 آذرماه به گتوند می‌روند.

محمدرضا عبدالملکیان مدیرعامل دفتر شعر جوان گفت: هماهنگی بین خانه‌ شاعران ایران و سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران انجام شده تا برنامه‌هایی برای چهلمین روز درگذشت قیصر امین‌پور انجام شود، که یکی از آن‌ها، سفر به گتوند است و سازمان تهیه بلیت را به‌عهده دارد. ما نیز لیستی از شاعران و هنرمندان را تهیه کرده‌ایم و اکنون در تدارک تهیه‌ی بلیت هواپیما هستیم که این مسأله هنوز قطعی نشده است.

عبدالملکیان همچنین از انتشار ویژه‌نامه‌ای در چهلمین روز درگذشت قیصر امین‌پور خبر داد و عنوان کرد:  این ویژه‌نامه گزیده‌ای از شعرهای قیصر، یادداشتی از این شاعر فقید و همچنین یادداشتی از همسر اوست و بخش دیگری از آن به شعرهایی از بیوک ملکی، افشین علاء، ساعد باقری و دیگران که به قیصر تقدیم شده‌اند، اختصاص دارد.

 همچنین در بخش گلچینی از مطالبی که توسط دیگران درباره‌ی قیصر منتشر شده، مطالبی از جمله از مرتضی کاخی، تقی پورنامداریان و مظاهر مصفا درج خواهند شد. گاهشمار مفصلی از زندگی قیصر امین‌پور و عکس‌های او نیز بخش دیگری از این ویژه‌نامه‌اند.

به گزارش ایسنا وی با تأکید بر این‌که اکنون در اندیشه برنامه گتوند هستیم، به برگزای مراسم بزرگداشت قیصر امین‌پور در تاریخ 22 آذرماه اشاره کرد و یادآور شد: این مراسم به‌مناسبت چهلمین روز درگذشت قیصر انتظار می‌رود در خانه هنرمندان ایران یا فرهنگسرای ارسباران برگزار شود و اکنون سخنرانان و مکان برگزاری برنامه قطعی نیست.

عبدالملکیان انتشار مجموعه یک یا دو جلدی یادمان قیصر امین‌پور را تا زمان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از دیگر برنامه‌های در دستور کار انجمن شاعران ایران در تجلیل از این شاعر عنوان کرد.

کد خبر 38107

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز