یکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۶ - ۰۸:۴۵
۰ نفر

کریم اعظمی: غروب سرد جمعه باز هم یکی از روزهای تلخ مربیگری فرهاد کاظمی رقم خورد تا او پس از باختن به پیکان رسماً از سمت خود استعفا بدهد. استعفایی که در نهایت مورد قبول هیأت‌مدیره قرار نگرفت.

 کاظمی که فصل گذشته در صباباتری هم به بن‌بست رسید، در کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه گفت: من رسماً از سمت خود استعفا می‌دهم و دیگر نمی‌توانم در کرمان کار کنم. کاظمی که معتقد است در بازی‌های خانگی مس با رفتارهای خطی مورد توهین عده‌ای از تماشاگران این تیم قرار گرفته، دیگر قصد ماندن در کرمان را ندارد اما تلاش نزدیکان این مربی بالاخره برای منصرف کردن او نتیجه داد.

 تجمع بازیکنان مس در باشگاه

ساعت 20 روز جمعه کاظمی به باشگاه می‌آید تا جلسه‌ای با نیک‌نفس مدیرعامل مس داشته باشد که با تجمع بازیکنان مواجه می‌شود. شاگردان کاظمی که از استعفای او شوکه شده بودند با حضور در باشگاه مس از سرمربی تیم خواستند که در مس بماند ولی کاظمی فقط این جمله را به زبان آورد: «دیگر تحمل ندارم که ببینم به شخصیتم توهین می‌شود، با این شرایط نمی‌توانم برای شما مفید باشم. از این به بعد با قدرت کارتان را ادامه دهید تا مس به روزهای خوبش بازگردد.»

 نیک‌نفس که برای بدرقه شاه‌حسینی، رئیس کمیته انضباطی به فرودگاه رفته بود، پس از بازگشت به باشگاه و زمانی که با کاظمی روبه‌رو شد، خطاب به او گفت: شما چرا استعفا دادید؟ بهتر است که همچنان در تیم بمانید. کاظمی اما حرف جدیدی برای گفتن نداشت: بهتر است که دیگر نمانم چون حضور من فایده‌ای نخواهد داشت.

 بیژن طاهری دستیار کاظمی در مس با اشاره به اتفاقات به وجود آمده می‌گوید: از همان ابتدا با مشکلات زیادی مواجه بودیم و در بازی‌های خانگی تحت فشار قرار داشتیم. عده‌ای از تماشاگران مس که با برخی افراد کادرفنی قبلی ارتباط داشتند، از کاظمی هم خواسته‌هایی داشتند ولی کاظمی به آنها گفت که من به کسی باج نمی‌دهم و بروید هرکاری دل‌تان می‌خواهد، انجام دهید.

طاهری در ادامه می‌گوید: مس، قهرمان ایران نیست که بعضی‌ها توقع بی‌جا از کاظمی داشته باشند، در ضمن قبل از شروع فصل هیچ بازیکنی حاضر نشد به کرمان بیاید و چند بازیکن سرشناس از جمله مهدی رحمتی فقط به خاطر کاظمی به این تیم آمدند. متأسفانه در تمامی بازی‌های خانگی از دقیقه 5 به سرمربی تیم توهین می‌کردند و بقیه تماشاگران هم تحت تأثیر جو ورزشگاه قرار می‌گرفتند.

 نیک‌نفس: 2 روز دیگر، تصمیم می‌گیریم

 حمید نیک‌نفس، مدیرعامل مس می‌گوید: متأسفانه در بازی با پیکان بدشانسی آوردیم و دروازه‌بان دوم ما در غیاب رحمتی روز خوبی نداشت و بی‌روحیه نشان داد تا گل‌های بدی دریافت کنیم. کاظمی قبل از بازی گفته بود که اگر ببازیم، استعفا می‌دهم و در کنفرانس مطبوعاتی بدون اینکه ما را در جریان بگذارد از سمت خود کناره‌گیری کرد.»

 نیک‌نفس ادامه می‌دهد: "کاظمی برای شخصیت خود ارزش قائل است و به ما اعلام کرده که قصد ماندن در مس را ندارد. ما هم از او خواهش کردیم که چند روز صبر کند تا این موضوع در جلسه هیأت مدیره مورد بررسی قرار گیرد."

مدیرعامل مس کرمان در خصوص شعارهایی که از هفته‌های ابتدایی علیه این تیم و همچنین فرهاد کاظمی سر داده شد، می‌گوید: «یک عده از تماشاگران که برای خیلی‌ها شناخته شده هستند، دوست ندارند مس نتیجه بگیرد و حتی شب قبل از بازی در اردوی پیکان حاضر شده و به مسئولان این تیم گفتند که از آنها حمایت کرده و علیه مس شعار خواهند داد.»

کاظمی: اعتبارم را از سر راه نیاورده‌ام

 فرهاد کاظمی در تمرین دیروز پیکان حضور نیافت تا بیژن طاهری بازیکنان را تمرین بدهد. سرمربی مس کرمان ساعت 20/30 شب گذشته به تهران آمد و بعید به نظر می‌رسد که به کرمان بازگردد.

 کاظمی در مورد دلایل استعفایش می‌گوید: «من شخصیتم را از سر راه نیاورده‌ام که مثل آدم‌های بی‌تفاوت، رفتار کنم. از اولین بازی خانگی مس، بعضی از تماشاگران با رفتارهای خطی خود از دقیقه 5 علیه تیم شعار می‌دادند و جالب اینجاست که هیچ‌کس نیست تا این حاشیه‌ها را جمع کند. برخوردهایی که صورت گرفته در شأن ورزش نیست و با این شرایط بهتر است که بروم.»

 کاظمی در پاسخ به این سئوال که اگر باشگاه مس با استعفای شما مخالفت کند چه تصمیمی می‌گیرید، گفت: «ماندن من فایده‌ای ندارد. من سرمربی هستم و ایرادهای فنی را هم به گردن می‌گیرم ولی مس قهرمان نبود که بخواهم این تیم را قهرمان تحویل بدهم. تماشاگرانی که علیه من شعار دادند، چرا زمانی که مس را در لیگ برتر نگه داشتم به من توهین نکردند؟ این اتفاقات به ضرر فوتبال کرمان است و جریاناتی به وجود آمد تا مس نتیجه نگیرد.ژ

 او ادامه داد: اگر استعفا دادم فقط به این خاطر است که مس کرمان در شرایط بهتری قرار بگیرد. شاید رفتن من به این تیم شوک وارد کند. آخرین خبرها اما حاکی از آن است که سرمربی باسابقه مس پس از مخالفت هیأت‌مدیره و درخواست مصرانه مدیرعامل باشگاه تصمیم گرفته در کرمان همچنان به کار خود ادامه دهد.

کاظمی در گفت‌وگویی این خبر را مورد تأیید قرار داد و گفت: در کرمان می‌مانم.

کد خبر 38104

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز