کتاب «سینمای پساپاپ: جست‌وجوی معنا در سینمای جدید آمریکا» نوشته جسی فاکس میشارک با ترجمه وحیدالله موسوی از سوی نشر نقد افکار منتشر شد.

سینما

به گزارش همشهري، اين كتاب مجموعه نوشته‌هايي درباره ۱۰ كارگردان و يك فيلمنامه‌نويس است كه از دهه ۱۹۹۰ جرياني مهم را در سينماي ايالات متحده رقم زدند و با استفاده از امكاناتي كه پيشرفت فناوري‌ها برايشان فراهم كرده بود و البته فرهنگ در حال تغيير آمريكا آثاري در بازتاب دغدغه‌هاي متفاوت خود ساختند. فاكس ميشارك در كتاب خود ابتدا در هر بخش شرحي مختصر از سير كاري و زندگي هنرمند را ارائه مي‌دهد تا خواننده شناخت بهتري از نيات و مقصود هنرمند به‌دست بياورد.

همين شرح موجز ديدگاه‌ها، نگرش‌ها و سير كاري هر سينماگر، زمينه را براي ورود به بررسي فيلم‌ها فراهم مي‌كند. نويسنده پس از توصيف مفصل، به تحليل هر اثر مي‌پردازد و در اين مسير از سازمايه‌هاي نقدي خوب بهره‌مي‌برد؛ توصيف صحنه‌هاي كليدي تا جاي دادن اثر در بستر اجتماعي، توجه به سبك‌ها و گونه‌ها و تفسير و تحليل و ارزيابي.

آنچه كار او را درخور ستايش مي‌كند، برخورد علمي و بدون خودنمايي با فيلم‌ها و هنرمندان است. ريچارد لينكليتر، تاد هينز، پال تامس اندرسن، ديويد او راسل، وس اندرسن، چارلي كافمن، اسپايك جونز، ميشل گوندري، سوفيا كوپولا، ديويد فينچر و ريچارد كلي چهره‌هاي حاضر در كتاب 360صفحه‌اي سينماي پساپاپ: جست‌وجوي معنا در سينماي جديد آمريكا هستند كه چاپ اول آن در شمارگان 550نسخه به بهاي 30هزار تومان روانه كتابفروشي‌ها شده است.

کد خبر 380965

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha