چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دنیای کامپیوتر و اینترنت به اندازه جهانی که در آن زندگی می‌کنیم، پیچیده و پر رمز و راز شده است، به طوری که می‌توان هر روز گوشه‌ای از آن را کشف کرد.

خبرگزاری آلمان در گزارشی در این باره نکاتی را آموزش داده است که با هم می‌خوانیم:

  • اشتباه عمده‌ای که عکاسان می‌کنند این است که به اندازه کافی به موضوع عکس نزدیک نمی‌شوند. شما می‌توانید عکس‌هایی که می‌گیرید را چشم‌گیرتر کنید و با یادگیری چگونگی استفاده از ابزار برش در ویرایشگر تصاویر از شر زمینه‌های ناخواسته در تصویر راحت شوید. برش به شما اجازه می‌دهد تصویری جدید را از بخشی از تصویر خلق کنید. به ابزار برش مسلط شوید تا ببینید عکس‌های‌تان چه اندازه گیراتر می‌شوند.
  • آیا تا به حال بخشی از متن بوده است که خواسته باشید جای دیگری از آن استفاده کنید؟ با اندکی آشناتر شدن با مشخصه ویندوز به نام " document scraps" می‌توانید این کار را به راحتی انجام دهید. فقط کافی است برنامه‌ای را که در آن متن خود را تایپ می‌کنید اجرا کرده، متنی را که می‌خواهید جای دیگر استفاده کنید، انتخاب نمایید، روی آن کلیک کرده و دکمه چپ ماوس را بر روی متن نگه داشته و آن را به میزکار ویندوز خود بیندازید. حالا دکمه چپ ویندوز را رها کنید و آیکنی به نام " document scraps " ایجاد می‌شود.
  • اگر شما با نوت‌بوک‌تان بر روی اسناد مهمی در سفر کار می‌کنید، فقط به هارد دیسک یا فلاپی‌ها برای ذخیره مطالب‌تان اکتفا نکنید. برای امنیت بیشتر یک کپی از اسناد مهم را برای خودتان یا شخص دیگری ایمیل کنید. داشتن کپی‌های متعدد از اسناد مهم بهترین سپر شما در برابر هر نوع بلایی است.
  • آیا میزکار ویندوز شما پر از آیکن‌هایی شده که همه جایش را پر کرده‌اند؟ شما می‌توانید به سرعت آیکن‌های‌تان در ردیف‌های هوشمند به صف کنید. روی فضای خالی میزکار ویندوزتان راست کلیک کنید، در منویی که ظاهر می‌شود گزینه " Arrange Icons By " را انتخاب کنید. در منویی که بعد از آن ظاهر می‌شود گزینه " Align to Grid " را انتخاب کنید.
  • نوت‌بوک شما هدف اول سارقان است. به همین دلیل است که شما نباید توجه آنها را با حمل نوت‌بوک در یک کیف معمولی نوت‌بوک به خود جلب کنید. این نوع رایانه را در یک کیف معمولی‌تر یا محفظه‌ای که توجه‌برانگیز نباشد، جابه‌جا کنید. اگر باید از کیف‌های سنتی نوت‌بوک استفاده کنید، هیچ وقت رایانه‌تان را به ویژه در مکان‌های شلوغی مثل فرودگاه، تنها نگذارید.
کد خبر 38088

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز