همشهری آنلاین: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اگر بحران آب ادامه داشته باشد به دنبال خود، بحران مهاجرت را در کشور ایجاد خواهد کرد.

ادامه بحران آب منجر به بحران مهاجرت می‌شود

عیسی کلانتری روز سه‌شنبه در آیین افتتاح مجتمع فرآورده‌های غذایی لمان در اردبیل افزود: بحران آب در کشور چالشی بزرگ است، آب تکرار شدنی نیست و باید در مصرف بیش از حد آن سختگیری شود.

وی ادامه داد: برداشت بی‌رویه آب برای کشور فاجعه است و برای مقابله با آن نباید اغماض کرد.

کلانتری همچنین گفت: افزایش کیفیت محصولات کشاورزی در کشور پیگیری می‌شود و محصولات تولیدی باید از استاندارد جهانی برخوردار باشد.

وی بیان کرد: در کنار کیفیت، بازاریابی جهانی برای محصولات نیز از اهمیت ویژه برخوردار است و واحدهای تولیدی باید برای ورود به این بازارها و رقابت در آن از فناوری نوین و استاندارد برخوردار باشند.

عباس کشاورز معاون بهبود زراعت وزیر جهاد کشاورزی هم در این آیین گفت: اولین چالش کشاورزی در کشور چالش آب است و باید برای رفع آن تدابیری اتخاذ شود، ضمن این که تحت تاثیر بازار بودن نیز چالشی است که کشاورزان را رنج می‌دهد و باید با ایجاد و گسترش صنایع تبدیلی، فرصت نگه‌داری و قدرت افزایش مبادله کالا در کشور با آن مقابله کرد.

وی نخستین ماموریت وزارت جهاد کشاورزی را تولید پایدار دانست و افزود: تامین امنیت غذایی و بالا بردن درآمد کشاورزان از جمله اهداف مورد پیگیری این وزارتخانه است.

مجید خدابخش استاندار اردبیل نیز گفت: 800 هزار تن سیب‌زمینی در استان اردبیل تولید می‌شود که برای ذخیره تنها 50 هزار تن آن انبار و سردخانه وجود دارد.

وی با بیان این که احداث 80 هزار تن ظرفیت سردخانه و انبار در استان در مراحل پایانی است اظهار کرد: مجوز 220 هزار تن سردخانه و انبار صادر شده و برای آن 900 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

وی با اشاره به کمک فنی دولت در این زمینه گفت: بخش خصوصی فعال در این زمینه مورد حمایت دولت قرار می‌گیرند.

حسین پیرموذن مدیرعامل مجتمع صنایع غذایی لمان نیز گفت: این کارخانه یکی از مجهزترین کارخانه‌های کشور بوده و برای ایجاد صنایع تبدیلی سیب زمینی با اشتغال‌زایی ١٥٠ نفر راه‌اندازی شده است.

وی بیان کرد: محصولات تولیدی این مجتمع نیاز داخلی را تامین کرده و بخشی از آن به کشورهای همسایه صادر خواهد شد.

پیرموذن اضافه کرد: راه‌اندازی این کارخانه کمک خوبی برای سیب‌زمینی کاران اردبیلی خواهد بود که در بیشتر اوقات به خاطر نوسانات بازار متضرر می‌شدند.

کد خبر 380738

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha