همشهری آنلاین: رئیس جمهوری در پیامی با تسلیت درگذشت دکتر ابراهیم یزدی نوشت: در سال‌های سیاه استعمار خارجی و استبداد ستمشاهی که تشکیل حکومت دینی و احیای کرامت انسانی آرزویی دست نیافتنی می‌نمود، دکتر یزدی جزء پیشگامان مبارزه در محافل دانشگاهی به شمار می‌آمد.

روحانی

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به این شرح است:

«بسم ‌الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت مرحوم دکتر ابراهیم یزدی، موجب تأثر و تألم خاطر شد.

در سال‌های سیاه استعمار خارجی و استبداد ستمشاهی که تشکیل حکومت دینی و احیای کرامت انسانی آرزویی دست نیافتنی می‌نمود، دکتر یزدی جزء پیشگامان مبارزه در محافل دانشگاهی به شمار می‌آمد. وی در ایام هجرت امام راحل به فرانسه در کنار آن حضرت بود و بعد از پیروزی انقلاب نیز در دستگاه اجرایی و مجلس شورای اسلامی انجام وظیفه نمود.

اینجانب این ضایعه را به خانواده محترم و نزدیکان ایشان تسلیت می‌گویم و از درگاه ایزد منان برای آن مرحوم رحمت واسعه و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.

حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

به گزارش ایرنا، ابراهیم یزدی دبیر کل نهضت آزادی ایران شب گذشته در 86 سالگی بر اثر سرطان پروستات درگذشت.

وی از فعالان و مبارزان سیاسی پیشکسوت در پیش و پس از انقلاب اسلامی بود که پس از پیروزی انقلاب 1357 ایران به همراه امام راحل به ایران بازگشت و به فرمان امام(ره) در بهمن 57 به عضویت شورای انقلاب اسلامی ایران درآمد و با آغاز به کار دولت موقت انقلاب، به سمت معاون نخست وزیر در امور انقلاب انتخاب شد.

یزدی مدتی به سرپرستی مؤسسه کیهان منصوب شد و پس از استعفای کریم سنجابی از وزارت امور خارجه ایران، به عنوان وزیر امور خارجه دولت موقت انقلاب معرفی شد.

دکتر یزدی پس از درگذشت مهندس مهدی بازرگان اولین نخست وزیر پس از انقلاب و بنیانگذار نهضت آزادی ایران، در سال 1373 به دبیرکلی این تشکل انتخاب شد.

کد خبر 380523

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha