همشهری آنلاین: محمد توسلی در پی تایید درگذشت ابراهیم یزدی گفت: گواهی فوت مرحوم یزدی توسط پزشکان صادر شده، اقدامات اداری در سفارت ایران در ترکیه برای بازگشت پیکر وی انجام شده و در اولین پرواز، پیکرش به تهران منتقل خواهد شد.

ابراهیم یزدی

محمد توسلی از بستگان ابراهیم یزدی در گفت‌وگو با ایرنا، درباره جزییات درگذشت او در ترکیه افزود: وی روز گذشته (يكشنبه 5 شهريور) وضعیت جسمانی مطلوبی داشت اما ناگهان منقلب شد و امکان بازگشت برای پزشکان وجود نداشت و درگذشت.

توسلی با اشاره به اینکه یزدی قصد داشت 14 شهریور به ایران بازگردد، خاطر نشان کرد: گواهی فوت یزدی توسط پزشکان صادر شده و اقدامات اداری در سفارت ایران در ترکیه برای بازگشت پیکر وی انجام شده است و در اولین پرواز به تهران، پیکرش بازخواهد گشت.

وی درباره زمان برگزاری مراسم خاکسپاری یزدی گفت: هنوز زمانی مشخص نشده و پس از تعیین زمان در اطلاعیه‌ای اعلام می‌شود.

به گزارش ایرنا، وی در دو هفته اخیر به علت وخامت حال عمومی پس از عمل جراحی بستری بوده است.

ابراهیم یزدی دبیرکل نهضت آزادی در پی مخالفت آمریکا با صدور ویزای درمان، دی ماه سال گذشته در شهر ازمیر ترکیه تحت عمل جراحی قرار گرفت.

وی که زمستان سال گذشته قصد داشت برای انجام عمل جراحی به آمریکا برود، با مخالفت سفارت آمریکا برای صدور روادید مواجه شد و به علت شرایط جسمانی در ترکیه تحت عمل جراحی قرار گرفت.

یزدی که از کهولت سن و سرطان پروستات رنج می‌برد، در سال‌های اخیر تحت درمان بود.

ابراهیم یزدی متولد سال 1310 در قزوین، فعال سیاسی ایرانی و دبیرکل نهضت آزادی ایران بود. وی پس از پیروزی انقلاب 1357 ایران به همراه امام راحل به ایران بازگشت و به فرمان امام(ره) در بهمن 57 به عضویت شورای انقلاب اسلامی ایران درآمد و با آغاز به کار دولت موقت انقلاب، به سمت معاون نخست وزیر در امور انقلاب انتخاب شد.

یزدی مدتی به سرپرستی مؤسسه کیهان منصوب شد و پس از استعفای کریم سنجابی از وزارت امور خارجه ایران، به عنوان وزیر امور خارجه دولت موقت انقلاب معرفی شد.

کد خبر 380494

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha