محمد باقر قالیباف -‌شهردار تهران‌- در گردهمایی شورایاران بسیجی شهر تهران گفت: همه آرزوی من این است که بستر محله گرایی و شورایاری‌ها با محوریت تفکر مسجدی به حدی توسعه یابد که طی چند سال آینده و در دوره‌های بعدی شورای شهر، شاهد باشیم شهرداران نواحی یا شهرداران مناطق از میان شورایاری‌ها انتخاب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ما، شهردار تهران گفت: اگر ما راه را برای حضور مردم در عرصه‌های مختلف باز نکنیم به امام، انقلاب و مردم ظلم کرده ایم.

به گفته وی، هم اکنون هیچ شورایاری حتی تصور نمی‌کند که بتواند روزی شهردار تهران شود و با فراهم شدن بسترهای لازم برای حضور و مشارکت بیشتر شورایاری‌ها شاید امکان این باشد که روزی شهردار تهران از بین شورایاری‌ها انتخاب شود.

قالیباف با تأکید بر اینکه شورای شهر تهران و مدیریت شهری باید بسترهای لازم برای حضور و رشد جوانان و همچنین افراد با تجربه در شورایاری‌ها و بدنه مدیریت شهری را فراهم کنند، اظهار داشت: کار مدیریت هیچ گاه از بالا به پایین نبوده بلکه به‌دنبال یک ممارست و طی کردن مراحل لازم رخ می‌دهد.

در ادامه این مراسم، احمد مسجد جامعی، رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران نیز در سخنانی گفت: در نظام تصمیم‌گیری برای بودجه سال آینده تأکید شورای اسلامی شهر تهران و همچنین شهردار تهران این است که بخشی از بودجه مناطق شهرداری به‌طور مشخص و قابل سنجش به اولویت محلات و با نظر شورایاری‌ها تخصیص یابد.

کد خبر 38046

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز