یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۱:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک روزنامه آرژانتینی می‌نویسد گروه‌‌های‌مخالف رییس جمهوری بولیوی برای سرنگونی‌ وی از قدرت توطئه‌ کرده اند.

به‌نوشته روزنامه الکترونیک نوتیسیاس کرینتس(اخبار جاری) چاپ آرژانتین گروه‌های مخالف دولت بولیوی قصد داشتند با تفرقه افکنی ایوو مورالس را به استعفا وادار کنند.

ویکتور اگو دوکروت روزنامه نگار آرژانتینی در مقاله‌ای ضمن ابراز اطمینان از وجود چنین طرح‌ها وتوطئه‌هایی اعتصابات اخیری که در چهار استان بولیوی به وقوع پیوستند را بی ارتباط با اهداف مخالفان دولت ندانسته است.

او در تحلیل خود هدف نهایی مخالفان را  را دوپاره کردن جامعه بولیوی ارزیابی کرده است.دوکروت  در این تحلیل همچنین از نقشه ایجاد‌بی‌ثباتی در بولیوی توسط شرکت‌های نفتی و سفرای آمریکا در لا پاس و بوئنوس آیرس پرده بر می‌بردارد.

آنگونه که از این نوشته برمی‌آید سازمانی سیاسی- اقتصادی موسوم به کمیته طرفدار سانتا کروس که توسط فردی به نام "خرمان انتلو" اداره می‌شود در پس این توطئه سیاسی قرار دارد ودر نهان مخالفان را برای رسیدن به اهدافشان هدایت می‌کند. بر اساس اطلاعات موجود، سرمایه اصلی مخالفان نیز از سوی شرکت‌های نفتی نظیر پتروبراس برزیلی ورپسول اسپانیایی - آرژانتینی تامین می‌شود.

تصمیم به سرنگونی مورالس نه به جهت اشتباهات سیاسی وی که به جهت دیدگاه‌های سیاسی اش گرفته شده است.

کد خبر 3803

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز