سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۰:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: بولیوی خود را برای برگزاری مراسم چهلمین سالگرد مرگ چه گوارا آماده می‌کند.

به نوشته ال موندو، ریکاردو کاکس معاون وزارت توریسم بولیوی اعلام کرد: دولت بولیوی با احداث "مسیر چه " وضعیت توریسم خود را بهبود خواهد بخشید.

او افزود: البته ساختن جاده‌ای به منطقه وایه گرانده(دره بزرگ) به دلیل کوهستانی بودن منطقه به سختی انجام خواهد گرفت. در 28 ژوئن سال 1997 بقایای جسد ال چه گوارا (1928-1968) در منطقه وایه گرانده یافت شدند.

کاکس گفت: هدف ما این است که مردم منطقه بتوانند از منافع این طرح که ممکن است تنها طرح واقعا سودده اقتصادی در منطقه باشد، بهره مند شوند.ما قصد داریم در مرحله اول برای توریست‌هایی که به این منطقه می‌آیند اقامتگاه احداث کنیم.

احداث جاده‌های آسفالت درمسیر وایه گرانده نیز از دیگر اولویت‌های دولت بولیوی است، بویژه احداث جاده آسفالته به سمت لا ایگرا ، محلی که در سال 1967 ال چه گوارا به دستور رنه بارینتوس رییس جمهوری وقت بولیوی تیرباران شد، از الویت خاصی برخوردار خواهد بود، لاایگرا 8 اکتبر شاهد مراسم برگزاری چهلمین سالگرد مرگ چه گوارا خواهد بود.

استادیوم شهر سانتا کروز دلا سیرا هم در 8 اکتبر سال جاری میزبان میزبان دومین گردهمایی جهانی "چه" خواهد بود. در این مراسم همچنین نمایندگانی از کشور‌های بولیوی ، کوبا، ونزوئلا ، آرژانتین و تعداد زیادی از کشور‌های اروپایی حضور خواهند یافت. علاوه بر این تعدادی از برندگان جوایز نوبل، هیات‌های دانشگاهی و سندیکاهای کارگری میهمانان ویژه این مراسم خواهند بود.

دولت بولیوی در نظر دارد تا سال 2008 یک مرکز توریسم روستایی جهت آموزش راهنماهای محلی تاسیس کند.در کنار این مرکز نیز یک مرکز ترجمه شفاهی تشکیل خواهد شد.معاون وزیر توریسم ونزوئلا همچنین گفت:سرمایه اجرای این طرح نیز توسط دولت بولیوی و با همکاری دولت‌های ونزوئلا و کوبا تامین خواهد شد.

پیش درآمد مراسم برگزاری چهلمین سالگرد درگذشت چه از پنجشنبه آینده مصادف با تاریخ کشف بقایای جنازه این چریک چپگرا ، در آرامگاهی که بر فراز گور دسته جمعی محل دفن بقایای ال چه گوارا ساخته شده برگزار خواهد شد.

کد خبر 24144

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز