شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
۰ نفر

روزنامه همشهری در اواسط سومین دهه عمر خود، بسان درخت تنومندی در فضای رسانه‌ای است که بخش قابل‌توجهی از مسئولیت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی جامعه ایرانی را برعهده دارد.

اين رسانه درحالي همچنان جايگاه برتر خود را در گستره رسانه‌اي كشور حفظ كرده و همچنان مورد اعتماد اكثريت مردم است كه جريان اطلاعات از انحصار رسانه‌هاي مكتوب، ديداري و شنيداري و در عين حال رسمي در آمده و امروزه فضاي مجازي حرف نخست را در اين شرايط برعهده دارد. همشهري در حالي همچنان خود را در عرصه پررقابت و پرچالش رسانه‌اي، برتر و پيشگام نگه‌داشته كه در مدت 25سال گذشته به مانند بسياري ديگر از پديده‌هاي اجتماعي و سياسي متاثر از تحولات و فراز و نشيب‌هاي بعضا شديد سياسي قرار داشته است. اين چالش‌ها و تغيير رويكردهاي سياسي و مديريتي هرگز نتوانست همشهري را از اساس و بنياد خود دور كند. تغيير مديريت‌ها با سلايق و رويكردهاي سياسي بيش از آنكه موجب تغيير هويت همشهري شود، زمينه هماهنگي و همراهي مديريت‌هاي متفاوت با همشهري شده است.

همشهري در اين ربع قرن فعاليت بيش از آنكه دنباله‌رو و محو جريان‌هاي سياسي مؤثر بر آن باشد، بيشتر اين جريان‌ها را با خود همراه ساخته است. دليل اين چيزي نيست جز اينكه بنياد همشهري از ابتدا محكم گذاشته شد و در ادامه به پشتوانه نيروي انساني توانمند، مستعد و حرفه‌اي خود مسير پرفراز و نشيب را باصلابت و پايدار طي كرد و كوره‌راه‌ها و تلاطمات سياسي و مديريتي خللي در حركت رو به پيشرفت آن ايجاد نكرد. اينك و در تداوم اين راه بزرگ، به مدد مردم‌سالاري و اراده مردم، تشكيل شوراي شهر پنجم و شروع به‌كار مديريت شهري جديد، ظرفيت و انرژي جديدي به مجموعه خانواده همشهري تزريق شده است. اميد داريم اين نهاد رسانه‌اي برتر با انرژي مضاعف و با درك همه چالش‌هاي حرفه‌اي در فضاي رقابتي و در حال تحول رسانه‌اي و اطلاع‌رساني كشور بار ديگر به دوران اوج و شكوفايي كشور بازگردد و همچون دهه اول فعاليت خود چون خورشيدي بر تارك رسانه‌هاي كشور درخشيده و در روند توسعه اقتصادي، اجتماعي و سياسي و تقويت فرهنگ عمومي به‌خصوص زندگي شهري و صيانت از محيط‌زيست نقش‌آفريني كند.

کد خبر 380266

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha