همشهری‌آنلاین: ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد کره شمالی بار دیگر اقدام به شلیک ۳ موشک به سمت سواحل شرقی کرده است و این شلیک‌های کره‌شمالی که ماهیت آن مشخص نشده با طی مسافت ۲۵۰ کیلومتر در دریای ژاپن سقوط کرده‌اند.

 وزارت دفاع کره جنوبی گفته است این پرتاب موشک‌ امروز شنبه 4 شهريور حدود ساعت ۶:۴۹ صبح به وقت محلی شلیک شده است.

به گزارش خبرگزاري يونهاپ، ارتش کره‌جنوبی گفته است، منطقه را برای مقابله با تحریک‌های احتمالی بیشتر از سوی کره‌شمالی زیر نظر دارد.

به گزارش اسکای نیوز،مقام‌های کره جنوبی گفته‌اند، این شلیک‌ها از محلی در استان گنگون در کره‌شمالی پرتاب شده و بعد از طی مسافتی حدود ۲۵۰ کیلومتر در دریا فرود آمده‌اند.

هزاران نفر از سربازان آمریکا و کره جنوبی در حال حاضر در مانور نظامی مشترکی شرکت دارند که بيشتر با شبیه‌سازی کامپیوتری پیش می‌رود؛ مانوری که پیونگ یانگ همواره با برگزاری آن مخالف بوده و سئول و واشنگتن را متهم کرده در حال تمرین نظامی برای اشغال کره‌شمالی‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از بی بی سی، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) نیز تایید کرده است کره‌شمالی در نخستین ساعات صبح شنبه به وقت شرق آسیا، سه موشک کوتاه‌برد به سمت سواحل جنوبی دریای کره پرتاب کرده است.

کره شمالی آزمایش‌های موشکی خود را سرعت بخشیده است.

به گفته ارتش آمریکا از میان سه موشک ، پرتاب موشک اول و آخر ناموفق بود. موشک دوم نیز تقریبا بلافاصله بعد از شلیک منفجر شده‌است.

پرتاب موشک‌ها در یک فاصله زمانی ۳۰ دقیقه‌ای انجام شده است.

این کشور در ماه گذشته بعد از شلیک یک موشک بین قاره‌ای، آمریکا را تهدید کرد که گوآم، جزیره تحت اختیار این کشور را با موشک هدف قرار خواهد داد.

ارتش آمریکا اعلام کرده است، این شلیک‌ها هیچ گونه تهدیدی برای جزیره گوآم در اقیانوس آرام یا حتی آمریکای شمالی درپي نداشت.

کد خبر 380244

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha