آخرین مصوبه چهارمین شورای شهر تهران به افزایـش میـانـگـین ۱۰درصدی تعرفه بهره‌برداری از اماکن ورزشی متعلق به شهرداری تهران و زیرمجموعه‌های آن اختصاص داشت.

شورای شهرتهران

 براساس اين مصوبه قرار شد به‌منظور تشويق مربيان ورزشي به حضور بيشتر در مناطق جنوبي از محل افزايش 10درصدي تعرفه‌ها، به دستمزد مربيان ورزشي هم اضافه شود. شوراي شهر بدين وسيله تلاش كرد به جاذبه حضور مربيان درمناطق جنوبي در مقايسه با مناطق شمالي و برخوردار شهر بيفزايد. به گزارش همشهري، شوراي شهر تهران فردا هم بدون دستور جلسه تشكيل جلسه خواهد داد.

مهدي چمران كه روزهاي آخر رياستش بر شوراي شهر تهران را پشت سر مي‌گذارد در اين‌باره گفت: بخشي از جلسه روز سه‌شنبه (فردا) جنبه‌ خصوصي داشته و بدون حضور خبرنگاران برگزار مي‌شود تا در آن اعضاي شوراي شهر به بيان حرف‌هاي خصوصي يا طلب حلاليت از يكديگر بپردازند. اما در بخش دوم جلسه كه بعد از ساعت10 و با حضور خبرنگاران ادامه مي‌يابد گزارش مختصري از عملكرد 4سال گذشته شوراي شهر ارائه مي‌شود. البته به‌گفته چمران گزارش مفصل‌تري نيز دراين باره تهيه شده كه قرار است به‌زودي در قالب كتاب به چاپ برسد. در جلسه فردا محمدباقر قاليباف نيز حضور خواهد داشت تا ضمن خداحافظي با اعضاي شوراي شهر چهارم به ارائه گزارشي از آنچه در اين چند سال انجام شده است، بپردازد. در جلسه ديروز شوراي شهر تهران همچنين از نفرات اول تا سوم برگزيده كنكور سال96 در گروه‌هاي مختلف آموزشي تقدير شد. همزمان به مناسبت گراميداشت روز بازگشت آزادگان از معصومه آباد، عضو آزاده شوراي شهر تهران تقدير به عمل آمد.

  • بررسي عملكرد معاونت شهرسازي و معماري شهرداري تهران

سه‌شنبه هفته گذشته گزارش عملكرد معاونت شهرسازي و معماري در صحن شوراي شهر ارائه شد كه به‌دليل پايان وقت قرار براين شد تا در جلسه بعد فرصت اظهارنظر اعضاي شوراي شهر درباره اين گزارش فراهم شود.

در جلسه ديروز اين فرصت براي اعضا به‌وجود آمد تا نظرات خود را درباره عملكرد معاونت شهرسازي و معماري پايتخت ارائه كنند. يكي از اظهارنظرها از سوي احمد دنيامالي مطرح شد. نظر وي اين بود كه برخلاف برخي اظهارنظرها ساخت ‌و سازهاي منطقه۲۲ موجب افزايش آلودگي هوا نشده است. رئيس كميسيون عمران و حمل‌ونقل شوراي شهر همچنين معتقد به عملكرد خوب معاونت شهرسازي و معماري بود اما گفت: عملكرد ما در حوزه مناسب‌سازي شهر براي معلولان به‌رغم همه كارهاي صورت گرفته كافي نبوده است.

محمدمهدي تندگويان نيز از عملكرد دفاتر خدمات الكترونيك انتقاد كرد و گفت: به‌دليل موازي‌كاري در اين بخش نتوانستيم به اهداف مورد نظر دست پيدا كنيم و در زمينه برون‌سپاري وظايف، عملكرد مناسبي نداشتيم. وي همچنين از خلأ مديريت يكپارچه در شهر انتقاد كرد. تندگويان در ادامه بابت اجرايي نشدن آراي كميسيون ماده100 نيز ابراز تأسف كرد و گفت: پرونده‌هاي باز در مناطق وجود دارد كه يكي از آنها پرونده مجتمع تجاري فردوسي است كه رأي آن به كميسيون منطقه رفت ولي پاسخي داده نشد.

مجتمع تجاري تيراژه و كورش هم به‌دليل نداشتن پيوست ترافيكي مشكلات زيادي به‌وجود آورده‌اند. ضمن اينكه تخلفاتي در حوزه ساخت‌وساز در شهر تهران صورت مي‌گيرد و مالكان با پرداخت پول مشكلشان را رفع مي‌كنند مثلا زميني در خيابان بخارست وجود دارد كه تخلف آن محرز است اما نه شهرداري ناحيه و نه شهرداري منطقه تخلف آن را نديده‌اند.

نظر عبدالحسين مختاباد هم اين بود كه تهران شهر سوخته نيست بلكه زحمات زيادي براي اين شهر كشيده شده است. به گفته وي در اين شهر سال‌ها پروژه‌هاي زيادي به اجرا درآمده كه به‌طور طبيعي عده‌اي موافق و مخالف داشته است.

اسماعيل دوستي هم به شهردار بعدي توصيه كرد تا پژمان پشمچي‌زاده، معاون فعلي شهرسازي و معماري را همچنان در اين مسند نگه‌دارد. محسن سرخو اما از عدم‌امكان تطبيق گزارش ارائه شده از سوي معاون شهرسازي و معماري با برنامه پنج‌ساله شهرداري گلايه كرد و گفت: مشخص نشد چه تكاليفي از برنامه با چه پيشرفت‌هايي مواجه شده است يا اينكه كجا از برنامه عقب‌مانديم و كجا پيشرفت كرديم؟

در انتهاي اين اظهارات پژمان پشمچي‌زاده، معاون شهرسازي و معماري نيز گفت: بخشي از مسير نامطلوبي كه اعضاي شوراي شهر به آن اشاره كردند به نبود تعريف واقع‌بينانه از نقش مديريت شهري درحل مشكلات شهر برمي‌گردد. وي در پاسخ به كساني كه بلندمرتبه‌سازي در منطقه22 را مانع گردش باد در منطقه مي‌دانند، گفت: ارتفاع بلندمرتبه‌هاي منطقه22 حداكثر 80متر است درحالي‌كه ارتفاع اينورژن بالاي 3هزارمتر از سطح درياست. بنابراين اين برداشت غيركارشناسي است و خوب نيست درمجامعي كه اخبار آن براي مردم مرجع تلقي مي‌شود اينگونه موضوعات غيركارشناسي مطرح شود.

  • نام عضو، كميسيون و  تذكر

رحمت‌الله حافظي، سلامت و محيط‌زيست (رئيس) : ملكي به مساحت 5535متر در بزرگراه امام علي، خروجي شيان در حال تهاتر با تعدادي از املاك سازمان بازنشستگي شهرداري تهران است اين ملك در پهنه فضاي سبز قرار دارد و تغيير كاربري آن به هتل جاي سؤال دارد.

محمد حقاني، سلامت و محيط‌زيست : بدون اطلاع مديرعامل برج ميلاد طبقه منفي يك اين برج بدون رعايت آيين‌نامه و مقررات به شخص واگذار شده است كه جاي انتقاد دارد. در ضمن اردوگاه شهيد ميرحسيني به مساحت 50هكتار در منطقه22 در واپسين لحظات صورتجلسه واگذاري‌اش به شخص تهيه شده كه البته هنوز امضا نشده است. بايد توجه داشت كاربري اين پهنه فضاي سبز است. همچنين بايد براساس مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران كارت بليت اتوبوس و مترو به بانك شهر واگذار شود نه اينكه به شركت‌هاي ديگر. در منطقه4 نيز يكي از ساختمان‌هاي شهرداري به‌نام «اتحاد» كه به‌كار توانمندسازي زنان آسيب ديده مشغول است قرار است به اشخاصي واگذار شود كه تقاضا دارم در اين روزهاي آخر باقيمانده از عمر مديريت شهري اين كار صورت نگيرد.

اقبال شاكري، عمران وحمل ونقل : بالاخره تلاش‌هاي ما به ثمر نشست و قرارداد فاضلاب منطقه22 بين شهرداري منطقه و سازمان آب و فاضلاب منعقد و اختلافات بين آنها رفع شد. علاوه براين درخواست داريم تعاوني‌هاي مسكن 9‌گانه شهر تهران كه بيش از 25سال است در حريم شهر تهران زمين دارند و 3هزار عضو آن بلاتكليف مانده‌اند، هرچه سريع‌تر تعيين تكليف شوند.

مجتبي شاكري، فرهنگي و اجتماعي : در مراسم رونمايي از نامگذاري معبري به نام مرحوم آيت‌الله رفسنجاني حجت‌الاسلام دعايي خواستار نامگذاري مكاني به نام مرحوم محمد مصدق شد البته سال گذشته هم اعضاي شوراي شهر خواستار اين موضوع بودند كه ما هنگام بررسي متوجه اظهارنظري از سوي امام(ره) درباره مصدق شديم كه تامل‌برانگيز بود. با توجه به اين سخنان، نامه‌اي خطاب به آقاي دعايي نوشته و رونوشتي هم براي تمام اعضاي شوراي شهر ارسال كرديم تا راهنمايي كنند با توجه به‌نظر امام تكليف چيست و چگونه كميسيون نامگذاري به اين درخواست پاسخ دهد. من درعين حال از سازمان زيباسازي به‌دليل برگزاري كمپين «راه آينده را از مسجد بسازيم» تشكر مي‌كنم و آثار نصب شده در فضاهاي عمومي شهر با اين مضمون را قابل توجه مي‌دانم.

احمد حكيمي‌پور، فرهنگي و اجتماعي - در پاسخ به مجتبي شاكري: امام خميني (ره) درمورد مرحوم مصدق فرمايشات ديگري هم داشتند مثلا در ارديبهشت سال60 آيت‌الله زنجاني نزد امام مي‌رود با نشان دادن صندوق پرداخت وجوهات مرحوم مصدق بر تدين و ديانت آن مرحوم شهادت مي‌دهد و امام هم در اين‌باره مطالبي را مي‌فرمايد كه اصلاح نظر سابقشان است. در اين‌باره آقاي جلال‌الدين فارسي به‌عنوان شاهد هنوز زنده هستند مي‌شود از ايشان پرسيد. در هرحال خوب نيست در شرايطي كه به نام گاندي و ماندلا كه دين و مذهب ديگري دارند خياباني نامگذاري شده از دكتر مصدق نامي در ميان نباشد.

ناصر اماني، معاون برنامه‌ريزي و توسعه شهري : در مورد تذكر آقاي حافظي بايد عرض كنم كه مالك هتل شيان به سازمان بازنشستگي پيشنهاد داده بود تا يك زميني كه در هتل شيان است را خريداري و هتل به اين زمين منتقل شود. سازمان بازنشستگي تعهد كرده بود كه رأي كميسيون ماده ۵ را براي اين اقدام بگيرد كه نتوانست و اين معامله منتفي شد. در مورد تذكر آقاي حقاني نيز طبقه منفي يك بخش اداري بود اما با جابه‌جايي اين بخش به جايي ديگر قرار شد از اين طبقه به پيشنهاد بخش خصوصي براي امور فرهنگسازي‌ و آموزشي كودكان استفاده شود كه البته هنوز اجرايي نشده است. در مورد اردوگاه شهيد ميرحسيني هم مالكيت آن به كسي داده نشده و فروخته نشده است فقط كار نگهداشت آن به بخش خصوصي واگذار شده است.

ولي‌اله شجاع پوريان، نظارت و حقوقي :  اميدوارم شوراي شهر پنجم جايي مناسب و درخور ‌شأن مرحوم مصدق به نام ايشان نامگذاري كند. ما در اين چهار سال 370 جلسه رسمي و جلسات غيررسمي بسياري از سوي كميسيون‌ها داشتيم. تلاش‌هاي زيادي صورت گرفته كه جا داشت به جاي اينكه جلسات آخر شوراي شهر اختصاص به ارائه گزارش عملكرد معاونت‌هاي شهرداري داشته باشد وقتي هم براي ارائه گزارش عملكرد شوراي چهارم در نظر گرفته مي‌شد. 

کد خبر 379795

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha