همشهری آنلاین: گروه بانکی سیتی گروپ پیش‌بینی کرد نفت شیل آمریکا به دلیل انعطاف‌پذیری در برابر قیمت‌های پایین، اوپک و استراتژی کاهش تولید این سازمان را شکست خواهد داد.

به گزارش ایسنا، اد مورس، مدیر تحقیقات کالای سیتی گروپ در مصاحبه‌ای به بلومبرگ گفت: اوپک و شرکایش نمی‌توانند به استراتژی کنونی خود در بلندمدت ادامه دهند در حالی که تولیدکنندگان شیل آمریکا خود را با قیمت‌های پایین وفق داده‌اند و حتی در قیمت ۴۰ دلاری نفت وست تگزاس اینترميدیت، می‌توانند همچنان به فعالیت ادامه دهند.

به گفته مورس، در نهایت بازارها و شیل آمریکا برنده خواهند شد. اگر نفت در محدوده ۴۵ تا ۵۰ دلاری بماند، حفاری به حدی انجام خواهد شد که جهان را با مازاد عرضه روبرو خواهد کرد.

با وجود کاهش تولید اوپک و شرکایش که با هدف حمایت از قیمت‌ها به اجرا درآمده است، نفت برنت در حدود ۵۰ دلار در هر بشکه معامله می‌شود که به دلیل کاهش سطح پایبندی اعضای اوپک به توافق کاهش تولید نیست بلکه دلیل اصلی محدود ماندن رشد قیمت، تولید رو به رشد شیل آمریکا بوده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش هفتگی که چهارشنبه گذشته منتشر کرد، اعلام کرد تولید نفت آمریکا به ۹.۵ میلیون بشکه در روز رسیده است و با ادامه روند رشد دکل‌های حفاری شیل، میزان تولید این کشور افزایش بیشتری پیدا خواهد کرد.

کد خبر 379607

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha