دولت آمریکا به‌ویژه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آن کشور در ماه‌های گذشته تمام تلاش خود را برای جلوگیری از سفر گردشگران آمریکایی و خارجی به ایران با برقراری برخی تحریم‌های جدید که قدیمی‌ترین آنها جلوگیری از ورود اتباع ۶ کشور جهان ازجمله ایران به آن کشور بود صورت داد.

گردشگری

هفته گذشته نيز وزارت خارجه آمريكا براي چندمين بار به شهروندان آن كشور هشدار داد كه از سفر به ايران خودداري كنند. اما ابراهيم پورفرج رئيس جامعه تورگردانان ايران به ايسنا خبر داد كه سفر گردشگران آمريكايي به ايران متوقف نشده است و وزارت خارجه كشورمان نيز همان روند پيشين خود در صدور ويزا براي اتباع آمريكا را دنبال مي‌كند.

او گفته است كه به‌رغم تهديدات اخير آمريكا در صنعت گردشگري ايران تعداد گردشگران آمريكايي كه امسال به ايران سفر كرده‌اند كمتر از سال گذشته نبود.پيش‌تر و همزمان با تصميم دولت آمريكا براي ممنوعيت ورود اتباع ايراني به خاك آن كشور و جلوگيري از ورود گردشگران آمريكايي به ايران ماري كارل دوناتو راهنماي آمريكايي كه از شهر واشنگتن به ايران سفر كرده بود به همشهري گفت كه ايران كشوري بسيار امن است و مردم ايران از گردشگران خارجي و آمريكايي به گرمي استقبال مي‌كنند. او همچنين از گردشگران خارجي و اتباع آمريكا خواست براي سفر به ايران به آنچه رسانه‌هاي غربي از ايران تصوير مي‌كنند توجه نكنند.

پائولا تامپسون راهنماي تور ديگري كه براي نخستين‌بار از نيويورك به ايران سفر كرده بود به همشهري گفت كه حضور در ايران برايش هيجان انگيز و بسيار متفاوت از آن چيزي بود كه دولت آمريكا از آن به‌عنوان يك مشكل ياد كرده است. به گفته او، پيش از سفر به ايران برخي گردشگران آمريكايي از او خواسته بودند كه آنها را نيز براي سفر با خود به ايران ببرد.

اكنون با وجود تأكيد راهنمايان گردشگري آمريكا درخصوص امنيت ايران براي گردشگران خارجي و مهمان نوازي ايراني‌ها از گردشگران اروپايي و آمريكايي دولت آمريكا در تازه‌ترين تهديد براي گردشگري ايران به اتباع خود هشدار داده است تا از سفر به ايران پرهيز كنند. اين اعلان در شرايطي از سوي وزارت خارجه آمريكا صورت گرفته است كه ابراهيم پورفرج رئيس جامعه تورگردانان ايران خبرداده است كه وزارت خارجه ايران با وجود همه تهديدها و اقدامات خلاف برجام كه دولت آمريكا انجام داده است، واكنشي در بخش سفر اتباع اين كشور به‌ويژه گردشگران آمريكايي به ايران نداشته و همان رويه پيشين براي گردشگران را حفظ كرده است.

وي افزود: تاكنون هيچ‌يك از شركت‌هاي گردشگري براي تقاضاي سفر آمريكايي‌ها به ايران با رد درخواست مواجه نشده‌اند و وزارت خارجه نيز به همه تقاضاها پس از بررسي مدارك و طي فرايند مربوطه، پاسخ مثبت داده است. وزارت خارجه آمريكا اخيرا با انتشار اطلاعيه‌اي در وب‌سايت رسمي‌ خود، هشدار به شهروندان اين كشور را براي سفر به ايران تمديد و به‌روزرساني كرد و مدعي شد شهروندان دو تابعيتي در ايران با خطر بازداشت و حبس ناعادلانه مواجه‌ هستند.

کد خبر 379565

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha