همشهری آنلاین: مجموعه داستان کوتاه "بازی عروس و داماد" نوشته بلقیس سلیمانی در نشست روز سیزدهم آذر شهر کتاب موردنقد و بررسی قرار خواهدگرفت

به گزارش همشهری آنلاین دراین نشست علاوه بر نویسنده رمان امیرعلی نجومیان، رویا صدر، اسدالله امرایی و علی‌رضا محمودی ایرانمهر هم حضور دارند تا به نقدوارزیابی این اثر بپردازند.

مجموعه داستان «بازی عروس و داماد» تازه ترین اثر بلقیس سلیمانی نویسنده رمان «بازی آخر بانو» است که از سوی نشر چشمه به بازار کتاب عرضه شده است.

این کتاب در 100 صفحه و با دربرداشتن حدود 50 داستان کوتاه، به رشته تحریر درآمده است. وجود طنز تلخ بارزترین ویژگی این داستان ها را تشکیل می دهد و طبق گفته نویسنده فضای هر داستان با داستان دیگر متفاوت است.

داستان کوتاهِ کوتاه یا داستان برق‌آسا (flash fiction)، فشرده‌ترین، پربارترین و شعر آساترین نوع داستانی است. یک داستان برق‌آسای خوب که طرح منسجم، زبان غنی و تصویرپردازی جذاب داشته باشد شاید دشوارترین نوع داستان باشد. داستان برق‌آسای خوب ذهن خواننده را نه تنها برای مدت زمان کوتاهی که آن را می‌خواند، بلکه تا مدت‌ها پس از آن نیز به خود مشغول نگاه می‌دارد.

نشست شهر کتاب در ساعت 17 روز یاد شده در ساختمان مرکزی شهر کتاب ،واقع در خیابان حافظ نبش زرتشت برگزار می شود.

کد خبر 37956

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز