سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین - زهرا زنده‌رود*: هرکاری بگی انجام دادم ولی... هرچی که یاد گرفته بودم توی کلاسا و کتابای زناشویی انجام دادم ولی... هزارتا راه رفتم ولی... هرچی که هر کی گفته انجام دادم ولی... . شما لااقل یه راه نشونم بدید.

هزار راه نرفته

چقدر این جملات و مشابه اینها برای شما آشناست؟ چندبار از این دست پرسش‌ها استفاده کرده‌اید وقتی که در روابطتان دچار مشکل شده‌اید؟ چقدر راه‌های رفته‌تان برای حل مشکل پیش آمده، شبیه راه حل‌های دیگران بوده و یا چقدر از دیگران خواسته‌اید که برای شما و مساله‌تان راه حلی ارائه دهند؟ و یا چقدر راه‌های رفته‌تان را تکرار و تکرار کرده‌اید وقتی که مشکل‌تان را نتوانسته حل کند!

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که در روابط‌تان با افراد مختلف و به هنگام مواجه با مشکلات و مسائل ناراحت کننده و گیج شونده، به دنبال گرفتن راه حل از اطرافیان‌تان هستید باید به شما بگویم سخت در اشتباهید و به جای پیمودن راه، به بیراهه رفته‌اید.

در هر رابطه‌ای افراد آن رابطه منحصر بفرد از رابطه دیگر هستند و خصوصیات و ویژگی‌های رابطه هم با روابط دیگر متفاوت است. پس به هنگام مواجهه با مشکل، راه حل‌ها هم منحصر به فرد خواهند بود.

شاید شما هم این جمله را بارها شنیده باشید که می‌گویند: هر جا که درد بود، درمان همان جاست مسائل پیش آمده در رابطه شما، کاملا مربوط به خودتان و شرایطی است که خود شما در آن قرار گرفته‌اید. پس به جای اجتناب کردن از مشکل، مسولیت آن را برعهده بگیرید و دست به ابتکار و خلاقیت بزنید و راه حل‌های جدید ارائه دهید. قطعا زمانی که همچنان مشکلات قدیمی همراه ما هستند، یعنی راه حل‌های انجام شده تاکنون، مشکل را حل نکرده‌اند و به درد بخور نبوده‌اند و نیاز به تفکر و کشف راه‌های بسیار زیاد دیگری است که هیچکدام امتحان و تجربه نشده‌اند. پس زود دلسرد نشوید و دست به کار شوید و راه‌های بیشماری را برای حل مساله‌تان، خلق کنید.

* کارشناس ارشد روانشناسی بالینی

کد خبر 379174

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha