جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

اگر تمام پروژه‌های سینمایی در دست تولید در خارج از مرزها به نتیجه برسند، می‌توان ۹۶ را سال شکوفایی سینمای ایران در عرصه‌های بین‌المللی و جهانی دانست و به موفقیت برخی از این فیلم‌ها در فصل جوایز امیدوار بود.

سینما

به گزارش همشهري در سال‌هاي اخير كم پيش آمده بود كه برخي از سينماگران نامدار ايراني همزمان در خارج از مرزها مشغول ساختن فيلم باشند. به لطف علاقه وصف‌ناپذير هندي‌ها به مجيد مجيدي و موفقيت‌هاي جهاني در چند سال گذشته اصغر فرهادي، 2چهره جهاني سينماي ايران راهي هند و اسپانيا شدند تا تازه‌ترين تجربه‌هاي كارگرداني خود را در آسيا و اروپا بسازند. موفقيت تجاري «من سالوادور نيستم» و «سلام بمبئي» هم ايراني‌ها را براي سفر دوباره به برزيل و هند وسوسه كرده و عبدالرضا كاهاني هم فيلمي با بازيگران ايراني در تايلند ساخته است.

  • اسكار ايراني براي هند و اسپانيا

مجيدي كه پيش از اين «محمد رسول‌الله(ص)» را با حضور بازيگران داخلي و عوامل بين‌المللي در ايران و ديگر نقاط دنيا مقابل دوربين برده بود، سال گذشته نخستين پروژه خارجي خود را در هند كليد زد. «پشت ابرها» يا «آن سوي ابرها» با فيلمنامه‌اي از مهران كاشاني فقط 2چهره ايراني دارد و تمام بازيگران و عوامل پشت دوربين آن هندي هستند. فيلم مراحل پس‌توليد را پشت سر مي‌گذارد و با موسيقي‌اي آر رحمان، آهنگساز هندي برنده اسكار به‌زودي براي نمايش آماده مي‌شود. به‌نظر مي‌رسد هندي‌ها روي حضور موفق پشت ابرها در اسكار2018حسابي ويژه باز كرده‌اند.

فرهادي كه پيش از اين «گذشته» با بازي علي مصفا را در فرانسه ساخته بود، اين بار روانه اسپانيا شده است تا پروژه‌اي فعلا بدون نام را با حضور چهره‌هاي شهير جهاني كليد بزند. اين فيلم كه همين روزها در سرزمين ماتادورها مقابل دوربين مي‌رود، فقط يك ايراني روي صندلي كارگرداني دارد و تقريبا تمام عوامل و بازيگران آن خارجي هستند؛ از پنه‌لوپه كروز و خاوير باردم اسپانيايي در مقام بازيگر گرفته تا فيلمبردار اسپانيايي‌تبار ‌زاده مراكش و البته پدرو آلمودووار روي صندلي تهيه‌كنندگي. فيلم بدون نام فرهادي بي‌ترديد يكي از گزينه‌هاي درخشش در اسكار2019البته به نمايندگي از اسپانياست.

  • چشم به درخشش در گيشه

پس از فروش بسيار خوب فيلمي كه منوچهر هادي با حضور رضا عطاران در برزيل ساخت، حالا نوبت به مسعود اطيابي رسيده تا ياد و خاطره من سالوادور نيستم را دوباره زنده كند. پيش‌توليد «من اينجا چي مي‌خوام» از مدتي پيش آغاز شده و قرار است پژمان جمشيدي و سام درخشاني نقش‌هاي اصلي آن را ايفا كنند؛ ضمن اينكه امير جعفري يكي ديگر از گزينه‌هاي حضور در اين پروژه برزيلي است. جمشيدي و درخشاني امسال فيلم بسيار پرفروش «خوب، بد، جلف» را روي پرده داشتند.

ديگر فيلم بسيار موفق سال گذشته سينماي ايران سلام بمبئي است كه به لطف حضور يك بازيگر هندي و استفاده از لوكيشن‌ها و موسيقي هندي به فروشي چشمگير دست يافت. قربان محمدپور كه از حضور محمدرضا گلزار و بنيامين بهادري در نقش‌هاي اصلي بهره برده بود، به‌تازگي پروانه توليد «دختر شيطان» را گرفته و قصد دارد آن را در همان حال و هواي سلام بمبئي در هند بسازد. بازيگران مرد و عوامل اصلي اين فيلم ايراني خواهند بود و يك ستاره زن باليوودي در فيلم هنرنمايي خواهد كرد.

کد خبر 378899

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha